08 مرداد 1396 - 11:18
رییس اتاق بازرگانی خبر داد؛

رکورد تولید شکر شکست

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: با تولید یک میلیون و ۶۴۳ هزار تن شکر در سال ۹۵ به رکودی بی سابقه در این صنعت دست یافتیم.
کد خبر : ۷۲۹۶۱
شافعی

به گزارش خبرنگار ایبنا غلامحسین شافعی در مراسم جشن ملی تولید شکر که با حضور محمود حجتی وزیر کشاورزی و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد ، اظهار داشت: امسال به رکورد قابل توجهی در تولید شکر دست یافتیم که در تاریخ ۱۲۰ ساله این صنعت بی سابقه است که البته این امر در سایه هماهنگی همدلی و مشارکت  به وجود آمده است.
وی افزود: در سال ۹۵ بال بالغ بر یک میلیون و ۶۴۳  هزارتن شکر تولید شد که برای رسیدن به چنین رکوردی از آب و سطح زیر کشت کمتری استفاده شده است.
شافعی ادامه داد: در سال ۸۱ از هر متر مکعب حدود ۱۲۰ گرم شکر تولید شده  که در سال ۹۰ این آمار به ۴۳۷ گرم و در سال ۹۵ به ۶۰۰ گرم رسید که این اقدام فوق العاده باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با بررسی آن راهکارهایی برای سایر بخش‌های کشاورزی به دست آورد.


رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: دستیابی به این موفقیت در زنجیره تولید شکر٬ افزایش درآمد رونق تولید و اشتغالزایی را به همراه داشته و باید این موفقیت را به سایر بخش‌ها نیز تعمیم داد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر