08 مرداد 1396 - 12:46
واعظی خبر داد؛

نهایی شدن بخشی از سیاست‌های پرداخت موبایلی برای اجرا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از آنجایی که دولت الکترونیک بدون پرداخت موبایلی مشکل است، در جلسه پنج‌شنبه هفته گذشته، برخی سیستم‌های پرداخت را نهایی کردیم که اجرایی می‌شود.
کد خبر : ۷۲۹۶۸
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا از فارس، محمود واعظی در مراسم افتتاح پارک فناوری اطلاعات با اعلام این خبر افزود: برخی دیگر از این سیاست ها نیز تا شهریور نهایی خواهد شد.


وی اظهار داشت: طبق آخرین تصمیمات مقرر شد مرکز خدمات هوایی پیام از این پس به عنوان فرودگاه مسافربری فعالیت کند، پیام پیش از این فرودگاه پستی و محل پرواز هواپیمای کوچک باری و پستی بود.


واعظی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها در مراکز رشد دانشگاهی مستقر می‌شوند و پس از آن که پیشرفت کردند و توسعه یافتند، در منطقه پیام مستقر می‌شوند که در مرحله بعد با توسعه بیشتر به پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل خواهند شد و در مرحله آخر که به شرکت‌های بزرگی در مقیاس بین‌المللی تبدیل شده باشند، به شهر بین‌المللی آی‌سی‌تی در مجموعه پیام که یک منطقه ویژه اقتصادی است، خواهند رفت.


وی با اشاره به نزدیکی مکانی پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز فضایی ماهدشت کرج گفت: نزدیکی این مراکز محاسنی دارد که به نفع هر دو است.


این عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: هم‌اکنون نیز در مرکز فضایی ماهدشت کارهای مهمی در حال انجام بوده که خرید ماهواره سنجشی رو به اتمام است و همچنین مذاکراتی را برای ماهواره بومی مخابراتی آغاز کرده‌ایم و دو پژوهشگاه کشور در حال ساخت ماهواره هستند.


واعظی همچنین از تصمیم جدید برای فرودگاه پیام خبر داد و گفت: این فرودگاه از این پس مسافربری خواهد شد تا رونق بیشتری به منطقه کرج بدهد که بر فعالیت مراکز رشد و پارک آی‌سی‌تی نیز تأثیرگذار خواهد بود.


وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت موبایلی گفت: در گذشته مذاکراتی در این باره داشته‌ایم و بانک مرکزی نگرانی‌هایی داشته است که در پایان دولت یازدهم فاز اول دولت الکترونیک را راه‌اندازی می‌کنیم و در این فاز، اکنون ۲۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌شود.


اعلام نخستین اپراتور پستی خصوصی تا پایان هفته


وزیر ارتباطات با اعلام وضعیت برگزاری مناقصه اپراتورهای خصوصی پستی گفت: پاکات اول و دوم باز شده که یک برنده داشته که نهایی شده و تا آخر این هفته اعلام می‌شود.


ارتقاء رتبه ایران در حوزه آی‌سی‌تی به پله ۹۸ جهانی


واعظی با بیان اینکه مجموع خدمات کریدور، مراکز رشد، پارک و شهر هوشمند آی‌سی‌تی باید به افزایش علم در کشور منجر شود، گفت: باید در حوزه آی‌سی‌تی در منطقه و بین‌الملل همچنان که پیشرفت داشته‌ایم، فعال‌تر باشیم که در این زمینه رتبه جهانی ایران از ۱۱۸ به ۹۸ یا ۹۹ ارتقاء یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها