11 مرداد 1396 - 10:44
عضو کمیسیون برنامه مجلس:

بانک صنعت و معدن نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: بانک صنعت و معدن بانکی توسعه‌ای تخصصی است که قطعا بر بهبود وضعیت اقتصادی، تولید، صنعت و ایجاد اشتغال تاثیرگذار است.
کد خبر : ۷۳۰۹۳
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، سیدمهدی فرشادان درباره عملکرد بانک صنعت و معدن در چند سال اخیر گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است که با توجه به تخصصی که دارد قطعا بر بهبود وضعیت اقتصادی، تولید، صنعت و ایجاد اشتغال تاثیرگذار بوده است.


رییس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: این بانک با توجه به پتانسیل بالایی که در رونق صنایع کوچک و متوسط دارد می تواند در تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جاری یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش پررنگ تری را نسبت به بانک های دیگر داشته باشد.


وی در خصوص مشکلات فعلی تولید کشور بیان داشت: در حال حاضر مشکلات و موانع مختلفی بر سر راه رونق تولید وجود دارد، در حوزه مالی و پولی بسیاری از بنگاه های تولیدی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده اند و از سوی دیگر به دلیل ازدیاد ورود غیرقانونی اجناس، بازار رقابت برای این بنگاه ها فراهم نیست به همین خاطر بستری برای افزایش کیفی محصولات و نوسازی و تجهیز دستگاه های آنها نیز وجود ندارد.


در ادامه این نماینده مردم در مجلس دهم، پیشنهادهایی را برای بهبود فعالیت های بانک صنعت و معدن ارایه کرد و گفت: کاهش فرآیند بوروکراسی اداری، توجه بیشتر به طرح های تولیدی در استان های کمتر برخوردار و افزایش میزان تسهیل گری از جمله مواردی است که به همین منظور می توان در این بانک دنبال کرد.


فرشادان با بیان اینکه برخی از استان های کشور آمادگی رشد صنعتی را دارند اما توجه کمتری به آنها می شود بیان داشت: چند طرح صنعتی در استان کردستان منتظر تسهیلات بانک صنعت و معدن هستند که در صورت انجام این امر کاستی ها در حوزه صنعت و تولید استان کاهش زیادی خواهد یافت.


وی پیشنهاد کرد که بانک صنعت و معدن حمایت های خود را از طرح های صنعتی در شکل مشاوره و آموزش به اجرا بگذارد و افزود: بانک صنعت و معدن یک بانک موفق است که با دانش و تجربه کافی در مسیر انجام ماموریت های خود حرکت می کند و باید در نظر داشت که حضور جناب مهندس افخمی در چند سال اخیر باعث ایجاد تغییرات مثبتی در این بانک شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر