14 مرداد 1396 - 17:16
روحانی مطرح کرد؛

همکاری بانکی پایه‌ای برای گسترش مناسبات تهران-سئول

رییس‌ جمهوری توسعه روابط بانکی راپایه‌ای برای گسترش مناسبات تهران-سئول دانست و گفت: امروز پیشرفتهای بسیار خوبی در زمینه همکاری‌های بانکی دوکشور حاصل شده که بایدبا تلاش طرفین به نتیجه مطلوب نهایی برسد.
کد خبر : ۷۳۱۶۳
حسن روحانی

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار «چون سون کیون» که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، با اشاره به اینکه امروز در بخش انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی ایران، ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه آماده برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی کره جنوبی هم می‌توانند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته و فعالیت کنند.


وی، امضای ۵۰ سند همکاری میان مسئولان دو کشور را در سفر رییس جمهور سابق کره جنوبی به تهران، موجب تحولی مثبت در روابط مشترک برشمرد و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری میان تهران - سئول تأکید کرد.


رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت و اهمیت امنیت و ثبات در آسیا بویژه در منطقه شرق آسیا، گفت: معتقدیم در دنیای امروز همه کشورها باید اختلاف نظرها را از طریق گفتگو و راه حل سیاسی حل و فصل کنند.


وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای توسعه و تقویت امنیت و ثبات در آسیا دریغ نخواهد کرد. روحانی با اشاره به حمایت دولت دوازدهم از توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه ایران و کره جنوبی، گفت: آماده گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون، فناوری‌های نوین، همکاری‌های صنعتی، حمل و نقل و مشارکت در اجرای پروژه‌های گوناگون از جمله در بخش ریلی با کره جنوبی هستیم.


«چون سون کیون» رییس مجلس کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران، نقش وی را در صحنه بین‌المللی و نیز در توسعه مناسبات دوجانبه ایران و کره جنوبی در ۴ سال اخیر، بسیار مهم توصیف کرد و افزود: مطمئناً این راه با انتخاب مجدد شما، به عنوان رئیس جمهور ایران با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.


رییس مجلس کره جنوبی، اسناد امضاء شده و توافقات دو کشور را تضمینی برای توسعه همکاری‌ها و روابط مشترک عنوان کرد و افزود: مجلس کره جنوبی از بیانیه مشترک روسای جمهور دو کشور و اسناد امضاء شده و گسترش روابط همه جانبه تهران – سئول حمایت می‌کند.


وی همچنین خواستار حضور بخش خصوصی و شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران و توسعه مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های نو، محیط زیست، آی‌تی و روابط بانکی شد.


«چون» تأکید کرد: معتقدیم صلح و امنیت و حل مناقشات تنها از طریق گفتگو در جهان قابل تأمین است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها