14 مرداد 1396 - 17:45

روحانی سوگند یاد کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد ازظهر امروز (شنبه ۱۴ مردادماه) به عنوان دوازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در پیشگاه ملت ایران و در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد.
کد خبر : ۷۳۱۶۴
تحلیف

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۷ و در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


متن سوگندنامه رییس جمهوری به شرح زیر است:


بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌


«من‌ به‌ عنوان‌ رییس‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است، حمایت‌ کنم. در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم.»


علی لاریجانی؛ رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای مراسم تحلیف رییس جمهوری که با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی از کشورهای مختلف برگزار شد، گفت: مجلس از هرگونه اهتمام دولت برای رفع موانع کنونی و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت می‌کند و امیدوار است دولت در مقابله با چالش‌ها موفق باشد.


وی افزود: با همه دشمنی‌های قدرت‌های بزرگ، نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پا ننشست و با پیروزی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.


رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران در ۳۶ انتخابات شرکت کردند که نخستین آن انتخابات ۱۲ فروردین و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بود که در آن ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.


لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اهتمام دولت برای رفع موانع کنونی و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت می‌کند و امیدوار است دولت ایران در مقابله با چالش‌ها موفق باشد و رویکرد توسعه‌ای در همه بخش‌ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد.


وی افزود: مجلس در چارچوب وظایف خود هم در این امور مساعدت کرده تا اقدامات دولت در چارچوب قوانین سامان یابد.


آیت الله صادق آملی لاریجانی؛ رییس قوه قضاییه نیز بعد از سخنرانی مقدماتی رییس مجلس و خوشامدگویی به مهمانان داخلی و خارجی گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه های دشمنان با حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده است.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با رهبری داهیانه خود کشتی انقلاب را رهنمون می شوند، گفت: از مهمانان ارجمند و مسئولان عالیرتبه کشورهای مختلف و سفرای کشورهای خارجی تشکر می کنم که در این مجلس باشکوه شرف حضور دارند.


رییس قوه قضاییه ادامه داد: تبریک و تهنیت عرض می کنم ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) و از خداوند می خواهیم قلوب ما را به انوار و محبت اهل بیت (ع) منور کند.


وی افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه های دشمنان با حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده و مسئولان کشور بر اساس اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی مستقیم و غیرمسقتیم از آن پاسداری کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر