وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا؛

اجاره بهای مسکن باعث بی‌خانمان شدن ۱.۵ درصد آمریکایی‌ها می‌شود

وزرات مسکن و توسعه شهری آمریکا اعلام کرد، افزایش اجاره بهای مسکن در شهرهای مهم این کشور باعث بی‌خانمان شدن ۱.۵ درصد از جمعیت آنها می‌شود.
کد خبر : ۷۳۲۱۷
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، افزایش اجاره بهای مسکن در شهرهای مهم آمریکا باعث شده تا بسیاری از افراد استطاعت پرداخت اجاره بها را نداشته باشند و در نتیجه بی‌خانمان بمانند.  


در همین حال وزرات مسکن و توسعه شهری آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، افزایش ۵ درصدی اجاره بها در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا، موجب بی خانمان شدن ۱.۵ درصد از جمعیت این شهر می شود؛ ضمن اینکه افزایش اجاره بها ۳.۹ درصد در نیویورک، پیتسبرگ، میناپولیس و دیترویت هم بی خانمان شدن ۱.۵ درصد از جمعیت این شهرها را به همراه خواهد داشت.  


بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که افزایش روند اجاره بها مسکن در آمریکا مردم را به سمت بی خانمان شدن سوق می دهد.


این در حالی است که طبق آمار منتشر شده از سوی «اداره ملی مسکن برای قشر کم درآمد» در ایالات متحده؛ فقط کمتر از ۷ میلیون مسکن برای افراد با درآمد بسیار پایین که قادر به تامین اجاره بها آن باشند، وجود دارد.


این به معنی آن است که درآمد این قشر از جامعه آمریکا کمتر از ۳۰ درصد درآمد قشر متوسط این کشور است؛ ضمن اینکه متوسط درآمد آمریکایی ها در سال ۲۰۱۵ میلادی تقریبا ۵۷ هزار دلار در سال و این رقم برای کمترین سطح دستمزد در حدود  ۱۵ هزار دلار در سال ثبت شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها