معاون وزیر خارجه روسیه؛

روسیه وابستگی خود به سیستم پرداخت آمریکا و دلار را کاهش می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در حال کاهش وابستگی خود به سیستم‌های پرداخت آمریکا و دلار هستیم و بر روی یک سیستم جایگزین کار می‌کنیم.
کد خبر : ۷۳۳۰۴
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشتاتودی، «سرجی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: دولت روسیه تلاش می‌کند تا وابستگی این کشور به سیستم های پرداخت آمریکا و دلار به عنوان ارز مرجع برای پرداخت های بین المللی را کاهش دهد.  


وی تصریح کرد: کار بر روی یک سیستم جایگزین را تسریع خواهیم داد تا وابستگی ما به سیستم های پرداخت آمریکا از جمله دلار کاهش پیدا کند و این مسئله برای روسیه بسیار حیاتی است.


معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا از نقش پررنگ خود در سیستم مالی و پولی به منظور فشار بر روی تجارت خارجه بویژه شرکت های روسی استفاده می کند.


همچنین بعد از اعمال تحریم های واشنگتن علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی، سیستم پرداخت بین المللی «مسترکارت» برای ارائه خدمات به مشتریان ۷ بانک روسی بدون اطلاع قبلی متوقف شد.  


در واکنش به این اقدام آمریکایی ها، دولت روسیه دستور ایجاد سیستم پرداخت ملی را داد و در سال ۲۰۱۵ میلادی «میر شارژ کارت» به سیستم بانکداری روسیه معرفی شد.   


«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته میلادی تحریم های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرد که بخش انرژی و بانکداری روسیه را محدود می‌کند. در حال حاضر از جمله اهداف این تحریم، محدود کردن دوره فاینانس از ۶۰ روز به ۱۴ روز برای شرکت های روسی است.


براین اساس قانون جدید تحریم های آمریکا، افرادی را که سرمایه‌گذاری آنها بیشتر از ۵ میلیون دلار در سال یا یک میلیون دلار در یک زمان در بخش پروژه های مرتبط با خط لوله صادرات انرژی و یا ارائه خدمات به شرکت ها در بخش فناوری و اطلاعات روسیه باشد را شامل می شود.


برچسب ها: دلار تحریم آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر