18 مرداد 1396 - 11:35

گسترش مناسبات ایران و کره در بخش تعاون

رییس اتاق تعاون ایران با سفیر کره جنوبی به منظور گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور در بخش تعاون دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۷۳۳۲۸
ایران و کره

به گزارش ایبِنا، کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی با بهمن عبداللهی؛ رییس اتاق تعاون ایران، در راستای رشد و گسترش تعاملات اقتصادی در بخش تعاون دیدار و گفتگو کرد. عبداللهی ضمن بیان خیر مقدم به سفیر کره جنوبی با معرفی توانمندی های بخش تعاون در ایران، گفت: براساس قانون اساسی، اقتصاد کشور ما در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم می شود.


وی گفت: در کشور نیز بخش تعاون اهمیت ویژه ای داشته به طوری که بیش از ۱۰۰ سال است که در حوزه تعاون فعالیت می کند و در بخش های اعتباری، کشاورزی و مصرف فعالیت های خوبی دارند. وی ادامه داد: هر دو کشور ایران و کره جنوبی در ICA عضو هستند.


عبداللهی افزود: دو کشور ایران و کره جنوبی تعاملات خوبی دارند و بنا داریم که این سطح از تعاملات را به بخش تعاون نیز تسری دهیم.


رییس اتاق تعاون ایران ادامه داد: فلسفه وجود تعاونی ها ناشی از دو موضوع است، اول اینکه حضور تعاون در اقتصاد، اقتصاد کشور را در مقابل شرکت های خارجی مقاوم می کند؛ همچنین این حضور باعث کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت شده و کاهش فقر و افزایش اشتغال را به همراه دارد. براین اساس، فعالیت های بخش تعاون به طور جد مورد حمایت قانون و حکومت قرار دارد.


وی در بخش دیگری به نشستی که در مالزی برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: در این نشست با مسئولان بخش تعاون کشور کره جنوبی مذاکراتی صورت گرفته و این آمادگی وجود دارد که با همکاری سفارت کره جنوبی، همایشی را با حضور فعالان بخش تعاون دو کشور همچنین تجار و بازرگانان و مسئولین دو کشور برگزار کنیم.


رییس اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به بازار مصرف بالای کالاهای کره ای در ایران، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با این بازار را خواستار شد و گفت: عمده کالاهای مورد استفاده توسط واسطه های وارد می شود که ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان با توجه به گستردگی بازار مصرف، می تواند علاوه بر افزایش تعاملات ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف کننده را به همراه داشته باشد.


وی به برگزاری نمایشگاه تخصصی در کشور کره اشاره داشت و  برگزاری نمایشگاه های تخصصی در دو کشور در راستای معرفی بخش تعاون و تامین نیازمندی ها  توسط بخش تعاون را پیشنهاد داد.


کیم سئونگ هو؛ سفیر کره جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از کسب اطلاعاتی که در بخش تعاون به دست آورده است، گفت: با توجه به اطلاعاتی که در خصوص بخش تعاون به دست آمد، این نتیجه حاصل شد که بخش تعاون در ایران بسیار قوی تر از کشور کره جنوبی است و دولت کره توجه ویژه ای را بخش تعاون به دو دلیل معطوف ساخته است اول اینکه از طریق تعاونی ها به دموکراسی نزدیک تر شده و دسترسی بهتری به مردم دارد همچنین تعاون ها مقاومت بیشتری در مقابل نفوذ دیگر کشورها می توانند داشته باشند.


سفیر کره جنوبی با تاکید بر گسترش همکاری اقتصادی دو کشور در بخش تعاون، گفت: باید بدانیم که در مرحله اول زمینه های فعالیت چیست و در مرحله بعد، به منظور شناخت به مشاهده نیاز هست. وی برگزاری یک همایش مشترک را برای آشنایی فعالان بخش تعاون با حضور فعالان و مسئولین را پیشنهاد داد و حمایت همه جانبه خود را برای برگزاری آن ابراز داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر