18 مرداد 1396 - 14:18

پیش قدمی بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی که به اتفاق فریدون همتی استاندار قزوین در از طرح تولید خودرو سنگین سبز توسط شرکت ماموت دیزل بازدید می کردند.
کد خبر : ۷۳۳۳۸
بانک صادرات ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات،   کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی که به اتفاق فریدون همتی استاندار قزوین در از طرح تولید خودرو سنگین سبز توسط شرکت ماموت دیزل بازدید می نمود، از تلاشهای مدیران بانک صادرات ایران در اعطای ٧٥٢٠ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی خودروهای سنگین، قدردانی کرد.
 کشاورزیان که از نحوه تحویل خودروهای سنگین به متقاضیان برخوردار از تسهیلات ٣٧٦٠ میلیون ریالی این بانک بازدید می کرد، گفت: شرط اصلی در نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده، تأمین وجه مالی آن است چرا که امروز کمتر کسی علاقه مند به خرید نقدی خودرو سنگین داشته و اغلب تمایل به استفاده از فاینانس یا لیزینگ برای این منظور دارند بنابراین ورود بانکها به این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا روند نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده با سرعت بیشتری به پیش شود.
وی با اشاره به حمایت بانک صادرات ایران در این زمینه افزود: مدیران بانک صادرات ایران پیشقدم شدند و قراردادی را برای لیزینگ این خودروها با شرکت ماموت دیزل به امضاء رسانند که نتیجه آن نوسازی ۲ هزار دستگاه از این ناوگان بود. این امر بسیار قابل ستایش است و امیدوارم که بقیه بانکها نیز از این الگو تبعیت کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: میزان ریسکی که بانکها در این زمینه دارند به مراتب کمتر از بسیاری وامها است که پرداخت می کنند. برای اطمینان خاطر نیز باید بگویم سازمان راهداری خود را متعهد می داند که در زمینه بازگشت قسط این تسهیلات همکاری صددرصدی با بانکها داشته باشد و قطعاً این کار انجام خواهد گرفت.
در این بازدید مهرزاد فردوس مدیرعامل گروه ماموت دیزل نیز در خصوص کمکهای بانک صادرات ایران به پروژه نوسازی خودروهای سنگین فرسوده گفت: بیش از ١٠ سال است که بخشنامه نوسازی خودروهای فرسوده صادر شده و دلیل این که تا به امروز به موفقیت نرسیده این بود که هیچ بانکی جلو نیامد و آمادگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان را نداشت اما خوشبختانه بانک صادرات ایران در این زمینه پیشقدم شد و اینکار بزرگ را تقبل نمود و نتیجه آن چیزی است که الان شاهد آن هستیم.
وی افزود: شرکت ماموت بدون بانک صادرات ایران توان اجرای چنین پروژه بزرگی را نداشت. حامی اصلی ما در به نتیجه رسیدن این پروژه بانک صادرات ایران بود. من به نوبه خودم از این بانک تشکر می کنم چرا که این امر نه تنها موجب رضایت ما و متقاضیان شده بلکه باعث امنیت جاده ها، هوای کشور و کاهش آلودگی صوتی خواهد شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: سایر بانکها نیز این بانک را الگوی خود قرار دهند تا نه فقط این ٢٠٠٠ دستگاه بلکه ٦٠ هزار دستگاه خودروی سنگین فرسوده از رده خارج بالای ٣٥ سال نیز نوسازی شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر