ثروتمندترین فرد چینی معرفی شد/ مالک «علی بابا» کم آورد

مجله «فوربس» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، ثروتمندترین فرد چینی دارای ثروتی معادل ۳۷ میلیارد دلار است که اینبار «جک ما» مالک «علی بابا» در رتبه دوم قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۷۳۳۷۰
ثروتمندترین فرد چینی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، مجله «فوربس» در تازه ترین بررسی خود از افراد ثروتمند جهان اعلام کرد، «جک ما» مالک فروشگاه اینترنتی «علی بابا» دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد چین نیست.  


این در حالی است که «ما هوتینگ» مدیر عامل شرکت اینترنتی «تنسنت» با دارایی ۳۷ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین چینی لقب گرفت و «جک ما» با دارایی ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.  


همچنین شرکت «تنسنت»  اپراتور اپلیکیشن «وی چت» در چین است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و در حال حاضر تقریبا ۹۴۰ میلیون کاربر دارد.  


برخلاف تلگرام و «واتس اپ»، کاربران چینی «وی چت» با استفاده از این اپلیکیشن می توانند سفارش کالا و خدمات، جابجایی پول،  پرداخت قیمت کالا در فروشگاه ها و پرداخت قبوض را انجام دهند.   


بر همین اساس، در چین سیستم پرداخت شرکت علی بابا موسوم به «علی پِی» رقیب اصلی «وی چت پرداخت» است و در سال جاری میلادی شرکت اینترنتی «تنسنت» اعلام کرد، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر از سامانه «وی چت پرداخت» استفاده کرده اند؛ در حالی که این رقم برای «علی پی»  ۴۵۰ میلیون نفر است.


البته پیش از این «جک ما» صاحب «علی بابا» اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۳۶ میلادی، میزان دارایی این شرکت بیشتر از اقتصاد پنجم جهان و بزرگ تر از اقتصاد فرانسه و بریتانیا خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر