22 مرداد 1396 - 11:10
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

بازگشت قیمت طلا و سکه به حالت عادی/ نرخ‌ها واقعی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به توقف اثر تنش‌های سیاسی بر قیمت طلا و سکه گفت: نرخ‌ها در این بازارها به حالت قبل بازگشته و واقعی شده است.
کد خبر : ۷۳۴۵۱
طلا

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ درباره تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی از روز گذشته تاکنون گفت: با توجه به اتفاق و شوک ۳۰ دلاری قیمت طلا در صبح روز گذشته، وضعیت نرخ‌ها در بازار طلا  و سکه التهابی و معاملات و داد و ستدها با افزایش همراه شد؛ اما در ادامه روز روند قیمت ارز، طلا و سکه تعدیل شد به گونه‌ای که از التهاب نرخ‌ها در طول روز کاسته شد.


رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: اما با گذشت زمان تقاضایی در بازار طلا و سکه ایجاد نشد؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌ها به نحو دیگری بود.  


وی بیان کرد: دیروز قیمت سکه تا یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان هم افزایش یافت و داد و ستد شد؛ اما دوباره ۷ هزار تومان کاهش یافت و به نرخ واقعی خود بازگشت.


کشتی آرای بیان کرد: تنش‌های سیاسی شوکی به بازارهای بین المللی وارد کرده بود و همین شوک بر بازار داخلی طلا و سکه هم اثرگذاشته بود.


رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: دیروز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی به ۱۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافته بود ولی در ادامه با کاهش التهاب و بی اثر بودن شوک‌ها، این نرخ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان تقلیل یافت.


وی اضافه کرد: شوک ۳۰ دلاری به قیمت طلا در روز گذشته در نتیجه تنش‌های سیاسی و جنگ لفظی سیاسی بین آمریکا و کره شمالی رخ داد و نرخ ارز نیز در نتیجه این اتفاقات ۲.۵ درصد کاهش یافت و همین امر باعث افزایش قیمت طلا شد.  


کشتی آرای بیان کرد: تنش‌های سیاسی باعث افزایش تقاضای خرید شد به طوریکه نرخ طلا ۳۰ دلار بالا رفت و منجر به رشد ۲.۶ درصدی قیمت طلا در روز گذشته نسبت به هفته قبل از آن شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر