22 مرداد 1396 - 13:35
استاندار لرستان:

بانک صنعت و معدن بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی در استان دارد

استاندار لرستان گفت: بانک صنعت و معدن، بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی در استان داشته است.
کد خبر : ۷۳۴۷۳
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، هوشنگ بازوند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور افخمی مدیرعامل بانک صنعت ‌و ‌معدن و مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد ایران بانک محور است و بانک‌ها در تمام پروژه‌ها حضور دارند.
وی با اشاره به مشکلات صنایع سنگ استان گفت: عمده مشکلات فعالان صنعت سنگ استان لرستان در حوزه بانک‌هاست زیرا سود تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها بسیار زیاد است و باید برای این مشکل راهکاری یافته شود.


بازوند سود واقعی اخذشده از سوی بانک‌ها را به‌جای ۱۸ درصد نرخ مصوب ۲۳ درصد اعلام کرد و افزود: به‌رغم همکاری بانک‌ها در توسعه تولید در صنایع استان اما دریافت سود بالای تسهیلات سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای صنایع استان شده است .


استاندار لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان الیگودرز خواستار توجه ویژه نسبت به سرمایه‌گذاری در این شهرستان شد و عنوان کرد: در حال حاضر فولاد ازنا نیاز به ترخیص هزار تن کالای این شرکت در گمرک بندرعباس دارد و این امر نیازمند هماهنگی با رئیس‌کل گمرک کشور است .


وی خواستار رفع مشکلات کارخانجات بایر افلاک، زاگرس پوش و لاستیک خرم‌آباد درزمینه دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی شد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ درصد مجموع صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد است که باید نسبت به رفع مشکلات کارخانه‌هایی همچون سامان کاشی، کاشی جم و نساجی که عمده مشکلات آن‌ها با بانک‌هاست، اقدام کرد.


بازوند تسریع درروند رفع این مشکلات در جلسه‌ای که قرار است هفته آینده با حضور بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شود را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: این اقدام کمک می‌کند تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام بلندی در این زمینه برداشته شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر