23 مرداد 1396 - 14:08

رقابت ناسالم بخش دولتی با دفاتر پیشخوان دولت

دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت گفت: بزرگترین مشکل فعالیت ما رقابت ناسالم با بخش دولتی است و انتظار داریم در راستای توجه به خصوصی‌سازی از پیشخوان حمایت شود.
کد خبر : ۷۳۵۳۲
دفتر پیشخوان

به گزارش خبرنگار ایبنا، علی فلاح در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه کانون دفاتر پیشخوان دولت نهادی مردمی است که با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه توسط حدود ۱۶ هزار دفتر کانون تشکیل شده است، گفت: طی ۷ سال فعالیت پیشخوان دولت ساختاری ایجاد شده است که در حال حاضر ۱۰ هزار دفتر در روستاها و ۶ هزار دفتر در مناطق شهری در حال خدمات‌رسانی هستند و در هر شهرستان ۵ دفتر و هر روستا یک دفتر مشغول به خدمت است.
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت با بیان اینکه پیشخوان دولت از ابتدای فعالیت ۱۳۵ درصد رشد توسعه خدمات داشته است، گفت: یکی از بهترین راههای اشتغالزایی پایدار خدمات الکترونیک است و اکنون حدود ۷۰ هزار نفر در این مجموعه شاغل به کار هستند.
فلاح خاطرنشان کرد: تسهیل در برون‌سپاری خدمات، کاهش فساد اداری، حرکت در جهت نقشه راه دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال پایدار از مزایای فعالیت دفاتر پیشخوان است.
وی ادامه داد: محدودیت‌هایی در حوزه کار با برخی مجموعه‌ها مانند همراه اول، ثبت احوال و بیمه سلامت وجود دارد که از نهادهای مسئول انتظار داریم برای رفع این محدودیت‌ها اقدام کنند.
فلاح با تاکید براینکه فعالیت مراکزی مانند پلیس +۱۰ یا دفاتر خدمات تامین اجتماعی طبق قانون خلاف مقررات است و باید همه این دفاتر در پیشخوان دولت تجمیع شوند، اضافه کرد: بزرگترین مشکل فعالیت ما رقابت ناسالم با بخش دولتی است و انتظار داریم در راستای توجه به خصوصی‌سازی از پیشخوان حمایت شود.


وی افزود: متاسفانه در کشور ما زمانی که بخش خصوصی در زمینه‌ای رشد می‌کند بخش دولت درصدد شبیه‌سازی و به مالکیت در آوردن آن کسب و کار بر می‌آید که این یک آسیب و برخلاف سیاست‌های کلی نظام است و با توجه به اینکه زمینه‌های اجرا در مجموعه‌های دولتی کمتر است معمولا به شکست می‌انجامد.
وی ادامه داد: قطعا دفاتر پیشخوان مانند شبکه‌های بسته عمل نخواهند کرد و همواره در حال تجهیز خود هستیم و در زمینه دولت الکترونیک و دولت همراه نیز خدمات زیادی را ارائه دادیم.
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین هدف ما کیفی‌سازی خدمات در شبکه دفاتر با ابزارهای مانند باشگاه وفاداری، امتیاز دادن به دفاتر و... است، گفت: زیرساخت‌ها در این زمینه آماده است و باشگاه وفاداری به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در زمینه دانش فنی چیزی کم نداریم و می‌توانیم به کشورهای همسایه نیز خدمات ارائه کنیم به خصوص در حوزه گردشگری جای کار زیادی در خدمات الکترونیک وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها