24 مرداد 1396 - 11:35
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

همراه نیازمندان با موبایل‌های مهربان

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای کمک به خیریه‌ها و نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : ۷۳۵۶۴
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک در بسیاری از حوزه‌ها این روزها شتاب گرفته است و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سعی می‌کنند با بهره‌گیری از این امکانات ارائه خدمات خود را تسهیل بخشند و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.


یکی از حوزه‌هایی که پرداخت‌های الکترونیکی این روزها در آن رواج یافته، جمع‌آوری کمک‌های خیرین است که از طریق پیامک‌ یا استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی این امکان را فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند کمک‌های خود را به آسانی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهند.


رییس کمیته امداد به عنوان یکی اصلی‌ترین متولیان این بخش در این باره گفته است: «طرح پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی با همکاری اپلیکیشن‌های مختلف و اپراتورهای تلفن همراه در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد و استفتائات لازم برای ترویج صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری از مراجع عظام دریافت شده است.»


در حال حاضر قابلیت پرداخت صدقات و کمک‌های خیرین علاوه بر استفاده از پیامک‌های اپراتورها در تعدادی از اپلیکیشن‌های شرکت‌های خدمات پرداخت نیز ایجاد شده است؛ در اپلیکیشن آپ شرکت آسان پرداخت پرشین امکان پرداخت صدقات و سایر کمک‌ها مانند جهیزیه و اکرام ایتام به کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه وجود دارد، همچنین کمک به موسسات خیریه‌ای از جمله محک، کهریزک، مهرانه، طلوع و ... از طریق این اپلیکیشن تسهیل شده است.


شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با ایجاد منوی نیکوکاری در اپلیکیشن تاپ گام در این راه گذاشته است و امکان کمک به کمیته امداد، ایتام، کودکان بی‌سرپرست، بیماری‌های خاص، نیازمندان، آبشار عاطفه‌ها، معلولین، زنان سرپرست خانوار، پرداخت فطریه و ... در این اپلیکیشن مهیا شده است.


کاربران اپلیکیشن سکه شرکت به‌پرداخت ملت نیز می‌توانند با ورود به منوی نیکوکاری کمک‌های نقدی خود را به حساب موسساتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، کهریزک، مسجد جمکران، اشرف‌الانبیا و دارالاحسان واریز کنند.


اپلیکیشن پات محصول شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز امکان کمک به تعدادی از موسسات خیریه را در منوی نیکوکاری خود فراهم کرده است. موسسه محک، خیریه توانمندسازی سفیر عشق، انجمن سوخت‌های زیستی ایران، بنیاد خیریه کودکان مفید، انجمن اوتیسم ایران، خانه ای بی و چند موسسه دیگر در این لیست قرار دارند.


امکان واریز وجه به حساب موسسات خیریه در اپلیکیشن هف‌هشتاد شرکت پرداخت نوین آرین نیز فراهم شده است. موسسه کودکان بهشت امام رضا، بنیاد ملی نیکوکاری شمس‌الشموس، محک، انجمن دیابت گابریک، انجمن اوتیسم، انجمن ام اس، شیرخوارگاه آمنه، آبشار عاطفه‌ها، کهریزک، کمیته امداد و چند موسسه دیگر مراکزی هستند که تحت پوشش این اپلیکیشن قرار گرفته‌اند.


اپلیکیشن آوا پرداخت شرکت فن‌آوا کارت نیز امکان کمک به سه موسسه خانه ای بی، آینه شمعدان و کوچک تنهاست را فراهم کرده است و از طریق اپلیکیشن ایوا شرکت پرداخت الکترونیک سداد می‌توان به خیریه تهیه غذا برای مستمندان پیوست.


به طور قطع دریافت الکترونیکی صدقات و کمک‌های خیرین به موسسات خیریه می‌تواند هم در افزایش این کمک‌ها موثر باشد و هم اعتماد بیشتری را نزد مردم برای کمک به خیریه‌ها ایجاد کند که البته این امر مستلزم تدوین سازوکار مناسب و نظارت صحیح بر اپلیکیشن‌های دریافت کمک است؛ چرا که با آغاز هر جریان مثبتی سودجویانی نیز یافت می‌شوند که درصدد سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده بر می‌آیند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر