25 مرداد 1396 - 10:36
در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا باز هم بالا آمد/ دلار جهش زد

شاخص بورس کشورهای آسیایی با فروکش کردن تنش میان آمریکا و کره شمالی به روند صعودی خود ادامه داد و آمار امیدوار کننده اقتصاد آمریکا موجب جهش دلار در برابر ارزهای اصلی جهان شد.
کد خبر : ۷۳۶۰۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بازار بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به دنبال کاهش تنش میان آمریکا و کره شمالی باز هم به سیر افزایشی خود ادامه داد؛ ضمن اینکه دلار هم به دنبال انتشار آمار امیدوار کننده بخش خرده فروشی آمریکا و نیز احتمال افزایش مجدد نرخ بهره بانکی توسط «فدرال رزرو» با افزایش ارزش روبرو شد.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن یک دهم درصد سیر افزایشی به خود گرفت؛ اما بورس «نیکی» ژاپن بدون تغییر شروع به کار کرد.  همچنین بورس «کاسپی» کره جنوبی ۵ دهم درصد رشد را تجربه کرد.  


البته آمار اقتصادی  بخش خرده فروشی آمریکا در ماه گذشته میلادی بیشترین رقم در ۷ ماه اخیر را به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه اوراق قرضه ۲ ساله این کشور هم با ۱.۳۶ درصد افزایش روبرو شد.


بر همین اساس در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار با رسیدن به ۹۳.۸۴۹ واحد در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به بیشترین سطح خود در تقریبا سه هفته گذشته رسید؛ اما یورو به ۱.۱۷۳۶ دلار کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه هر پوند هم با ۱.۱ درصد روند نزولی در جلسه معاملات قبلی خود به ۱.۲۸۶۳ دلار رسید.


همچنین هر اونس طلا هم به روند کاهشی خود ادامه داد و به یکهزار و ۲۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید که همچنان از بیشترین سطح قیمت خود در ۲ ماه گذشته که در روز جمعه با رسیدن به یکهزار و ۲۹۱ دلار و ۸۶ سنت محقق شد، فاصله گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر