27 مرداد 1396 - 12:23

توسعه مناسبات اقتصادی تهران - دمشق

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران که در صدر هیاتی تجاری به دمشق سفر کرده با رییس اتاق بازرگانی سوریه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۷۳۶۶۹
ایران و سوریه

به گزارش ایبِنا، حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در دستور کار اتاق‌های بازرگانی دو کشور است، ضمن اظهار خرسندی از موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها و گسترش ثبات و امنیت در این کشور ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر زمینه آرامش همه مردم سوریه و ثبات در این کشور فراهم شود.


سلاح‌ورزی همچنین به تشکیل ستاد توسعه همکاری‌های ایران و سوریه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عزم بخش خصوصی ایران برای حضور قوی و مؤثر در بازار سوریه، تأمین نیازمندی‌ها و مشارکت در بازسازی این کشور اشاره کرد و افزود: اتاق‌های استانی در ایران به فراخور توانمندی‌ها و مزیت‌ها و پتانسیل‌ها در موضوع توسعه همکاری‌های اقتصادی با سوریه حضور و مشارکت خواهند داشت.


محمد غسان القلاع؛ رییس اتاق بازرگانی سوریه هم ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران از دولت سوریه گفت: با وجود ارتباطات بسیار قوی سیاسی بین دو کشور، متأسفانه تعاملات اقتصادی در سطح مناسب و قابل قبولی نیست.


سلاح ورزی در اینباره گفت: به نظر می‌رسد که برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور، افزایش تعامل و هماهنگی بیشتری بین اتاق‌های بازرگانی دو طرف، به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی لازم و ضروری است.


به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بخشی از این مشکلات ناشی از عدم اطلاع بازرگانان و تجار دو کشور از نیازها و ظرفیت‌های متقابل و بخشی هم ناشی از بروکراسی و اجرا نشدن توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور است. سلاح ورزی گفت: هر دو مشکل دری اتاق‌های بازرگانی دو طرف قابل پیگیری و رفع هستند.


در این نشست مقرر شد اتاق بازرگانی سوریه فهرست نیازهای فوری و اطلاعات پروژه‌های قابل اجرا در شرکت‌های ایرانی را تعیین کند و در اختیار اتاق ایران قرار دهد و اتاق‌های دو کشور نمایندگان ویژه‌ای را برای پیگیری امور و ارتباط بهتر معرفی کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر