28 مرداد 1396 - 11:34

جهش ارزش یورو سیاست‌های بانک مرکزی اروپا را زمین می‌زند

افزایش چشمگیر ارزش یورو در مقابل دلار باعث شده تا زنگ خطری برای تحقق سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در این منطقه باشد.
کد خبر : ۷۳۶۹۱
بانک مرکزی اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، کارشناسان اقتصادی در مرکز «دکابانک» «فرانکفورت» سوئیس اعلام کردند، روند افزایشی ارزش یورو در بازارهای ارز جهانی به نفع اقتصاد منطقه یورو نیست و تاثیر نامطلوبی را بر روی اروپا می‌گذارد.


همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش یورو در برابر دلار ۱۱ درصد سیر صعودی به خود گرفته و در ماه جاری میلادی هم به بیشترین شاخص خود در مقابل دلار از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد دست یافته است.


این کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که بانک مرکزی اروپا مانع از افزایش بیشتر ارزش یورو خواهد شد و در صورتیکه که ارزش یورو بر روی نوار افزایشی خود حرکت کند، بانک مرکزی اروپا به ناچار باید سرعت آهسته تری را برای در پیش گرفتن اهداف اقتصادی خود انتخاب کند؛ ضمن اینکه مانعی برای عادی سازی ارزش این ارز اصلی جهان می شود.  


از طرفی دیگر، قدرت نمایی بیش از حد یورو در مقابل سایر ارزهای اصلی بدون شک تلاش های بانک مرکزی اروپا را برای تثبت قیمت ها در منطقه یورو را با چالش جدی روبرو می کند و نرخ تورم منطقه یورو هم بطرز قابل توجهی کمتر از نرخ تورم از پیش هدف گذاری شده بانک اروپا خواهد بود.  


البته در جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا که در نوزدهم و بیستم ماه گذشته میلادی برگزار شد، مقامات اتحادیه اروپا درباره افزایش یورو در آینده و عواقب آن بر روی اقتصاد این منطقه و قسمت های دیگر جهان ابراز نگرانی کردند.


این در حالی است که به نظر می رسد سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا زنگ خطر را در مورد تهدید افزایش ارزش یورو به صدا در آورده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر