حملات تروریسیتی بارسلونا زیر پای بورس اروپا را خالی کرد

حملات تروریستی بارسلونا اسپانیا منجر به فروپاشی بورس های اروپا شد که در این میان شاخص بورس ایرلاین ها و شرکت های مسافرتی از کاهش قابل توجهی روبرو شد.
کد خبر : ۷۳۷۰۱
اسپانیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، به دنبال حملات تروریستی بارسلونا اسپانیا و کشته شدن ۱۳ نفر در این ماجرا، شاخص بورس کشورهای اروپایی سقوط کرد و بورس این منطقه تحت الشعاع تکانه های امنیتی اروپا قرار گرفت.  


در همین حال سهام ایرلاین ها، هتل ها و شرکت های مسافرتی در میان سایر سهام ها از افت شاخص بیشتری روبرو شد.  


همچنین شاخص سهام شرکت «آی ای جی» که بعنوان شرکت مادر بریتیش ایرویز و شرکت حمل و نقل «ایبریا» اسپانیا است،  ۲ درصد روند نزولی را تجربه کرد؛ ضمن اینکه شاخص سهام «ایرفرانس  کی ال ام» هم ۱.۶ درصد کاهش یافت.  


 شاخص سهام گروه هتل های «اینترکانتینتال» هم ۱.۶ درصد سقوط کرد و شاخص سهام آژانس های مسافرتی و تفریحی هم در مجموع با ۱.۵ درصد تنزل روبرو شد. به گفته تحلیلگران اقتصادی، حملات تروریستی اسپانیا بر روی صنعت گردشگری و درآمد ایرلاین های اروپا آسیب جدی وارد می کند.


بر همین اساس، شاخص بورس فوتسی لندن با ۹ دهم درصد روند کاهشی به ۷,۳۲۳.۹۸ واحد رسید و بورس مادرید اسپانیا هم ۵ دهم درصد تنزل و روند منفی داشت؛ ضمن اینکه روند بورس پاریس و فرانکفورت هم منفی گزارش شده است.  


بر پایه این گزارش، شاخص بورس STOXX۶۰۰ اروپا با یک دهم درصد کاهش به ۳۷۶۳.۳۰ واحد رسید.


                 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر