ژاپن میزبان اعضای تجارت جهانی می‌شود/ مذاکرات مجدد حذف تعرفه

ژاپن قرار است ۹ روز دیگر میزبان اعضای سازمان تجارت جهانی برای ادامه مذاکرات خاک خورده حذف تعرفه از کالاهای سازگار با محیط زیست باشد.
کد خبر : ۷۳۷۳۷
سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، قرار است ژاپن در بیست و نهم ماه جاری میلادی (هفتم شهریور ماه) میزبان سمپوزیوم بین المللی با هدف ارتقاء مذاکرات کهنه شده در راستای توافق کاهش تعرفه ها در تجارت بین الملل باشد.  


در همین حال ۴۶ عضو سازمان تجارت جهانی در این سمپوزیوم شرکت خواهند کرد و شرکت کنندگان از کشورهای ژاپن، ایالات متحده آمریکا، چین و اتحادیه اروپا خواهند بود و این گردهمایی با هدف کاهش و حذف تعرفه از کالاهای سازگار با محیط زیست از قبیل صفحات خورشیدی و لوازم مرتبط با افزایش توان بهره بری انرژی برگزار می شود.  


این در حالی است که طرف های شرکت کننده در ماه دسامبر سال گذشته میلادی برای رسیدن به توافق در این حوزه ناموفق عمل کردند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که توافق در این راستا برای کسب و کار جهانی مثبت ارزیابی می شود.


اعضای تجارت جهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی مذاکراتی را این مورد با هدف نهایی کردن آن در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز کردند. اسپانسر این سمپوزیوم وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن است و مناظرهایی در میان نمایندگان شرکت هایی از کشورهای پیشگام در این حوزه برگزار خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر