29 مرداد 1396 - 12:12

۴۰ درصد سهام بانک صادرات در اختیار سهام عدالت

۴۰ درصد از ۲۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم بانک صادرات ایران از تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۱۳۸۷ به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است.
کد خبر : ۷۳۷۴۷
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، بانک صادرات ایران (سهامی عام) در تاریخ شانزدهم شهریورماه سال ۱۳۳۱ تاسیس شد و در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۸۸ در بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.


موضوع فعالیت اصلی بانک صادرات، قبول انواع سپرده ها و بکارگیری آنها در معاملات اعتباری، انجام معاملات ارزی و افتتاح و ابلاغ انواع اعتبارات اسنادی، مشارکت یا سرمایه گذاری و خرید و فروش اوراق بهادار و ارائه انواع خدمات بانکی و... است.


 سرمایه بانک صادرات ایران، ۵، ۷۸۰ میلیارد تومان منقسم به ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم ١٠٠ تومانی است؛ تعداد ۲۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم معادل ۴۰ درصد سهام بانک صادرات ایران در تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۱۳۸۷ به ارزش ۶۸۸ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا تیرماه ماه ۱۳۹۵ مبلغ ۲، ۳۲۴ میلیارد تومان است. همچنین در طی سنواتی که این بانک به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۶۴۸ میلیارد  تومان سود نقدی از این بانک اخذ و بابت اقساط به حساب خزانه  واریز شده است.


پیش بینی بانک صادرات ایران برای عملکرد سال مالی١٣٩٥ مبلغ (۳۴.۶) تومان زیان به ازاء هر سهم بود و از این بابت سود تقسیمی برای سال۱۳۹۵ از طرف این بانک امکانپذیز نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر