29 مرداد 1396 - 13:32

توزیع ۳۹۹ میلیارد تومان سود مخابرات بین مشمولین سهام عدالت

مبلغ ۳۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سود سالانه شرکت مخابرات از این شرکت اخذ و بین مشمولین سهام عدالت توزیع می‌شود.
کد خبر : ۷۳۷۵۱
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، مخابرات ایران (سهامی عام)در سال ۱۳۵۰ تاسیس و مرکز اصلی شرکت دراستان تهران بوده و این شرکت در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷ از طریق بورس و اوراق بهادار به عموم عرضه شد. موضوع فعالیت شرکت انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال۱۳۵۰ در راستای ایجاد و بهره برداری شبکه های مخابراتی و هرگونه فعالیت مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT) از جمله موارد ذیل به استثنای شبکه های مادر مخابراتی، ایجاد و بهره برداری شبکه های تلفن ثابت، سیار، انتقال داده ها و محتوا، ایجاد و توزیع کامل و یکپارچه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تصویب طرحهای جامع مخابرات و فناوری اطلاعات در حوزه وظایف شرکت و... است.
سرمایه شرکت ۶ هزار میلیارد تومان منقسم به ۶۰ میلیارد سهم ١٠٠ تومانی است. تعداد ۱۲ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد سهام شرکت مذکور در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ به ارزش ۱،۴۸۴ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا مرداد ماه ١٣٩٦ مبلغ ۲،۲۷۹ میلیارد تومان است همچنین در طی سنواتی که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۲،۵۵۹ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت اخذ و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.
سود تقسیم شده در مجمع (DPS) مخابرات ایران برای عملکرد سال مالی١٣٩٥ مبلغ ۳۳.۳ تومان به ازاء هر سهم است که از این بابت مبلغ ۳۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این شرکت اخذ و بین مشمولین سهام عدالت توزیع می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر