30 مرداد 1396 - 10:28

تهیه گزارش وضعیت کسب و کار در مجلس

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از تدوین و ارایه گزارش کارگروه مجلس درباره روند اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار خبر داد.
کد خبر : ۷۳۷۸۹
بازار

به گزارش ایبِنا، سهیلا جلودارزاده گفت:‌کارگروهی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قوانین در زمینه فضای کسب و کار تشکیل شده و رصدهای لازم را انجام می دهد.


جلودارزاده با تاکید بر اینکه بزودی گزارش کارگروه مجلس در خصوص روند اجرای قانون فضای کسب و کار ارایه می شود، افزود: کارگروه مربوط به بررسی روند اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در حال تدوین گزارشی نظارتی برای مجلس است.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس ادامه داد: در کارگروه مسائل مربوط به اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار پیگیری می شود و در این راستا وظایف اتاق بازرگانی،  وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و بخش هایی مانند صدا و سیما، وزارت امور خارجه که فضاساز کسب و کار هستند مشخص شده و باید در نظر داشت که در برخی از وزارتخانه ها از سال ۹۰ تا ۹۲ اقدامی در خصوص اجرای قانون مذکور انجام نشده و از سال ۹۲ که کار شروع شده این مهم با روند مناسب پیگیری نشده است.


جلودارزاده افزود: البته برخی از اقدامات وزارتخانه ها در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در حال نهایی شدن است، به طور مثال تعیین شاخص ها و تعیین وضعیت رشد صنعت، معدن و تجارت در مراحلی است که جدیدترین نتایج در حال ارایه است.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود: کارگروه مربوط به بررسی روند اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در حال تدوین گزارشی نظارتی برای مجلس است که بزودی ارایه می شود تا اقدامات لازم برای اجرای صحیح قانون مذکور صورت بگیرد و دستگاه ها موظف هستند در فرصت باقیمانده وظایف خود را انجام دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر