30 مرداد 1396 - 10:23
امروز انجام می‌شود؛

عرضه یک‌هزار تن آرد گندم در بورس کالا برای اولین بار

تالار محصولات کشاورزی بورس کالا برای اولین بار امروز دوشنبه میزبان عرضه یک هزار تن آرد گندم خواهد بود.
کد خبر : ۷۳۷۹۱
آرد

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره این عرضه گفت: تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران برای اولین بار امروز دوشنبه میزبان عرضه یک هزار تن آرد گندم کارخانه آرد تابان است و با پذیرش آرد تفاوت بین کیفیت‌ آردهای مختلف مشخص می‌شود و بنابراین آردهای دارای کیفیت بالاتر با نرخ بالاتری هم فروش خواهد رفت.


وی این اقدام را در راستای تکمیل عرضه محصولات غذایی مرتبط با گندم در بورس کالا دانست و تصریح کرد: این اقدام توسط یکی از کارخانه‌های مطرح آرد و به میزان ۱۰ هزار تن و برای مصرف در بازار داخلی انجام می‌شود. تمام نهادها با مراجعه به بورس کالا می توانند کد معاملاتی آرد دریافت و آن را خریداری کنند.


وی افزود: قیمت پایه این آرد بر مبنای قیمت‌های رایج گندم و رقابت تعیین خواهد شد، قطعا اگر خریداران را به شکل کامل در بورس کالا داشته باشیم قیمتی که کشف می‌شود متعادل و مناسب خواهد بود.


مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه آردی که عرضه می‌شود در کارخانه‌های کیک، بیسکویت و نانوایی‌های آزادپز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اظهارداشت: در زنجیره محصولات مبتنی بر گندم ایجاد ساز و کار بازار همواره دغدغه بورس کالا بوده است.


سلطانی نژاد حمایت‌های بورس کالا در این زمینه را در چارچوب مکانیزم بازار عنوان و بیان کرد:‌ با ورود این محصول به بورس کالا شاهد تکمیل زنجیره‌ محصولات مبتنی بر گندم خواهیم بود.  


وی با بیان اینکه ورود آرد به بورس کالا باعث بهبود محصولات پایین دستی می‌شود، گفت: کل مصرف صنف و صنعت گندم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که کل آن به آرد تبدیل می‌شود و می‌توانیم ادعا کنیم مصرف صنف و صنعت غیر از یارانه پزها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.


لازم به ذکر است که همچنین تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی امروز، دوشنبه ۳۰ مرداد ۹۶ عرضه ۶۶ هزار و ۳۵۶ تن قیر، مواد پلیمری، وکیوم باتوم، روغن پایه و اسلاک واکس را تجربه می‌کند.


امروز ۵۴ هزار ۹۳۸ تن گندم خوراکی و ۷ تن جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی، ۱۱۱ هزار و ۷۵۰ گندم خوراکی، ۴ هزار تن گندم دوروم، ۵۷۵ تن شکر سفید، ۲۰۰ تن روغن خام، ۱۰۰ تن ذرت دانه ای، ۱۰۰ تن جو دامی و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در تالار محصولات کشاورزی عرضه می شود.


براساس این گزارش ۱۳ هزار تن قیر و لوب کات در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود.


این گزارش حاکی است، ۱۰۰ تن شیرخام و ۸ هزار قطعه جوجه یک روزه تخم گذار نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها