30 مرداد 1396 - 11:41

ایجاد بانک اطلاعاتی تولید محور در گمرک

گمرک ایران با رویکرد تولید محور و بهبود فضای کسب و کار در پنجره واحد تجارت فرامرزی، تسهیلات ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.
کد خبر : ۷۳۷۹۹
گمرک ایران

به گزارش ایبِنا، گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام خود در جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید بانک اطلاعاتی را در «سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص» ایجاد کرده و در فضایی تعاملی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیلات ویژه ای برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است.


تسهیلاتی از قبیل «معافیت ۴ درصد مالیات علی الحساب»، «تسهیل ورود کالا در مسیرهای سبز و امکان اظهار قبل از ورود»، «کیل مصرف و استرداد پروانه وارداتی»، «تسهیل انجام تشریفات گمرکی برای تولیدی های مستقر در مناطق آزاد و ویژه»، «تسهیل در جابجایی کالا با صدور پته خروجی از انبار تولیدی جهت استعلام نیروهای انتظامی»، «برقراری ارتباط موثر بین جامعه دانشگاهی و صنعتی در راستای کمک به نیازهای شرکت های تولیدی»، «بهبود فضای کسب و کار شرکت های تولیدی با بهره وری از زیرسامانه بازار به منظور معرفی کالای ایرانی به کشورهای دیگر» و ... که تولیدکنندگان می توانند با ثبت نام در سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص از آن بهره مند شوند.


اقدام گمرک گامی در جهت ارایه خدمات ویژه به شرکت ها و واحدهای تولیدی بوده که دریافت این خدمات مستلزم ثبت نام در سامانه است و تولید کنندگانی که تا به حال ثبت نام نکرده اند، می توانند با ورود به سامانه مورد نظر با معرفی نوع تولید و واحد تولیدی خود، مشخصات انبار کالای خود را ثبت کرده و از خدمات ویژه گمرک بهره مند شوند.


شرکت های تولیدی در تمامی ساعات شبانه روز می توانند با ثبت نام و ورود به سامانه www.wms.ir  پس از مراحل ثبت نام از چگونگی این تسهیلات آگاهی پیدا کنند. در واقع این سامانه به تولیدکنندگان کمک می کند تا از وضعیت و حجم تجاری آگاهی یابند و اطلاع داشته باشند که چه تسهیلاتی در چه بازه زمانی و در چه شرایطی به آنها تعلق می گیرد. با توجه به تعامل گمرک با وزارت صنعت، معدن و تجارت این سامانه هماهنگی گمرک با این وزارتخانه را نیز افزایش می‌دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها