30 مرداد 1396 - 13:44

رشد ۶ واحدی آیفکس با اهرم فلزات اساسی‌ها

افزایش ۶ واحدی آیفکس و رشد حجم و ارزش معاملات، ماحصل دادوستدهای امروز معامله‌گران در بازار فرابورس ایران است.
کد خبر : ۷۳۸۱۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛ افزایش ۶ واحدی آیفکس و رشد حجم و ارزش معاملات، ماحصل دادوستدهای امروز معامله‌گران در بازار فرابورس ایران است که به صعود شاخص کل تا ارتفاع ۹۲۹ واحدی و نقل و انتقال بیش از ۱۸۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال انجامید.


در میانه هفته کاری جاری شاخص کل با اهرم چند نماد از گروه فلزات اساسی مانند «هرمز»، «میدکو»، «ذوب» و «ارفع» و همچنین یک نماد از گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم یعنی نماد «دماوند» تا ۶ واحد رشد کرد که موجب صعود آیفکس تا پله ۹۲۹ واحدی شد.


در همین حال حجم و ارزش معاملات نیز در پایان بازار به ترتیب با افزایش ۴۹ و ۳۱۶ درصدی نسبت به روز گذشته روبه‌رو شد که از دادوستد بیش از ۱۸۷ میلیون ورقه بهادار در مجموع بازارها، بازار سهام (مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME)، معامله ۱۸۱ میلیون سهم را به ارزش ۵۲۰ میلیارد ریال خود اختصاص داد.


امروز در بازار سهام فرابورس به ترتیب نماد شرکت‌های ذوب آهن و صنعتی بهپاک بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.


در نماد «ذوب» سهامداران اقدام به معامله ۴۸ میلیون سهم به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کردند و در نماد «بهپاک» تعداد ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال دست به دست شد.


نماد معاملاتی شرکت مبین وان کیش که به تازگی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شده است، امروز در صدر نمادهایی قرار گرفت که بالاترین رشد قیمتی را تا سقف ۵ درصد شاهد بود.  


همچنین نمادهای «اپرداز»، «چکاپا» و «ارفع» نیز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. در همین حال نمادهای «کمرجان»، «بالاس» و «بمپنا» نیز بیشترین کاهش قیمت را تا سطح ۴.۷ درصد به ثبت رساندند.


امروز بار دیگر مدیریت عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران در قالب پیام ناظر اعلام کرد بر اساس زمانبندی اعلام شده مطابق با مصوبه مورخ ۲۵ مردادماه کمیته درج فرابورس ایران، نمادهای معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع پیام، تولید سموم علف‌کش و شرکت لوله و تجهیزات سدید در پایان معاملات امروز دوشنبه ۳۰ مرداد متوقف می‌شوند.


 از سوی دیگر بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو پایه ج، این سه نماد به همراه نمادهای معاملاتی شرکت‌های تولی پرس، کف، بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس، بانک شهر، صنایع بسته‌بندی مشهد، پتروشیمی اصفهان و کارتن مشهد به این تابلو منتقل می‌شوند و از شنبه مورخ ۴ شهریورماه آماده انجام معامله تابلو پایه ج هستند.


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز تسه‌ها در همان محدوده قیمتی روز گذشته یعنی بازه ۷۷۳ هزار تا ۸۰۰ هزار ریال خرید و فروش شدند. در این تابلو بیش از ۶۵ هزار ورقه تسه به ارزش نزدیک به ۵۲ میلیارد ریال معامله شد.


در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان معامله ۲ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۶۸ میلیارد ریال قرار گرفت و نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در صدر این بازار قرار گرفت.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر