01 شهريور 1396 - 12:32

مالک علی بابا دوباره ثروتمندترین مرد آسیا شد

ثروت «جک ما» مالک فروشگاه اینترنتی علی بابا در چین با رسیدن به ۳۷.۴ میلیارد دلار، عنوان مجدد ثروتمندترین فرد آسیا را نصیب این شخص کرد.
کد خبر : ۷۳۹۰۸
جک ما

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از فوربس،   «جک ما» مالک فروشگاه بزرگ اینترنتی علی بابا در چین دوباره در صدر فهرست ثروتمندترین فرد آسیا قرار گرفت که علت آن به افزایش قیمت سهام این شرکت و به دنبال آن روند افزایشی قابل توجه سرمایه علی بابا بر می گردد .  


 بر اساس فهرست افراد میلیاردر جهان (بر پایه دلار) «جک ما» در حال حاضر با ثروت ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، عنوان ثروتمندترین آسیایی را به خود اختصاص داده است.  


این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی، «ما هوواتنگ» معروف به «پونی» رئیس شرکت فناوری و اینترنت «تنسنت» چین در صدر فهرست ثروتمندترین فرد آسیایی بود و اکنون ثروت او ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که در جایگاه دوم آسیا قرار گرفته است.  


 رقابت اصلی در آسیا در حال حاضر بر سر تصاحب عنوان ثروتمندترین فرد آسیا بین این دو چهره میلیاردر است.


بر همین اساس، «جک ما» در حال حاضر در جایگاه هجدهمین فرد ثروتمند جهان قرار داد. البته طی گزارشی در هفته گذشته علی بابا درآمد مالی سه ماه نخست خود را با ۵۶ درصد افزایش اعلام کرد.  


 درهمین حال بخش درآمد کسب و کار  «کلود»، با ۹۶ درصد افزایش به ۳۵۹ میلیون دلار رسید و برای اولین بار بیش از یک میلیون مصرف کننده از این سامانه پرداخت انجام دادند.  


 اقتصاد علی بابا،هم اکنون بزرگ تر از اقتصاد سوئد، لهستان، ایران، نروژ و اتریش است؛ ضمن اینکه «جک ما»  پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۳۶ میلادی بزرگ تر از پنجمین اقتصاد جهان یعنی بزرگ تر از فرانسه و بریتانیا خواهد بود.


بر پایه این گزارش  «جک ما» در سال ۱۹۹۹ میلادی، معلم زبان انگلیسی بود و با ابتکار راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی طی ۱۸ سال به چنین جایگاه مالی رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها