03 شهريور 1396 - 10:46

بانک مرکزی آلمان ذخایر طلای خود را از فرانسه خارج کرد

بانک مرکزی آلمان ذخایر طلای خود که در پاریس نگهداری می شد را ۳ سال زودتر از برنامه از قبل تعیین شده به «برلین» منتقل کرد.
کد خبر : ۷۳۹۶۵
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی آلمان، «بوندس بانک»،  در بیانیه ای اعلام کرد: ذخایر طلا خود را از پاریس به آلمان زودتر از برنامه از قبل تعیین شده وارد این کشور کرده است.


در حال حاضر ۵۰.۶ درصد از ذخایر طلای آلمان در این کشور نگهداری می شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته توسط «بوندس بانک» در سال ۲۰۱۳ میلادی، قرار بود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ذخایر طلای آلمان از فرانسه به این کشور منتقل شود.


همچنین «کارل لودویگ» یکی از اعضای اجرایی بانک مرکزی آلمان گفت: انتقال این مقدار از ذخایر طلای آلمان از «پاریس» به «برلین»، در حدود ۳ سال جلوتر از برنامه هدف گذاری شده ما بود و بطور کامل ذخایر طلای آلمان از فرانسه به این کشور منتقل شده است.


این مقام آلمانی تصریح کرد، مجموع ذخایر طلای آلمان ۳.۳۷۸ تن است که در حال حاضر این ذخایر در «فرانکفورت» و دو بانک در «نیویورک» و «لندن» نگهداری می شوند.


«لودویگ» گفت: از ذخایر طلای آلمان در جهت ایجاد اعتماد به فضای کسب و کار در داخل این کشور استفاده می شود؛ ضمن اینکه این ذخایر در خارج از آلمان این امکان را ایجاد می کند تا بتوان آنها را به راحتی با ارزهای خارجی مبادله کرد.  


برچسب ها: طلا آلمان فرانسه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر