04 شهريور 1396 - 10:56

جلوگیری از رانت با ایجاد اتاق شیشه ای در اقتصاد

وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم با اشاره به جلوگیری از رانت با ایجاد یک اتاق شیشه ای در اقتصاد گفت: نیازمند فعالیت جدی تر در زمینه سرمایه گذاری خارجی هستیم.
کد خبر : ۷۳۹۹۴
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان با اشاره به برنامه‌های خود در وزارت امور اقتصاد و دارایی، توضیح داد: چهار عارضه رانت‌زدگی، سیاست‌زدگی، نفتی بودن و دولتی بودن باعث بیمار شدن اقتصاد ما شده که این مشکلات تاریخی است و باید در وزارت اقتصاد بررسی و حل و فصل شود.


وی در ادامه تصریح کرد: درباره اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ که همان خصوصی‌سازی و مردمی بودن است، باید سیاستی دنبال شود که رانت‌زدگی از میان برود و به نوعی اتاق شیشه‌ای ایجاد شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم در ادامه گفتگو با ایلنا، با اشاره به اصلاح نظام جامع مالیاتی گفت: باید نفت و بازار سرمایه را با مشارکت‌پذیری مردم از بخش دولتی جدا کرد و همچنین سهام عدالت باید به مالکیت صاحبان آن بازگردانده شود.


کرباسیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود جلوی سرمایه‌گذاری خارجی گرفته شده و یا اجازه داده نمی‌شود این اتفاق بیفتد، گفت: خیر، چنین چیزی نیست. ما در جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید فعال‌تر عمل کنیم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر