05 شهريور 1396 - 10:36

اولین نرخ تورم اعلامی براساس سال پایه ۹۵

بانک مرکزی اولین نرخ تورم خود را براساس سال پایه ۱۳۹۵ اعلام کرده که براساس آن نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مردادماه ۱۳۹۶ معادل ۱۰ درصد است.
کد خبر : ۷۴۰۶۱
تورم

به گزارش ایبِنا، این شاخص در مردادماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۸.۶ درصد افزایش داشته است.


شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مردادماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۰۷.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافت.


براساس اعلام بانک مرکزی، شاخص کل تورم ۱۲ گروه اصلی نشان می دهد که گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در مردادماه ۱.۱ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است. تورم گروه دخانیات نیز در مدت مشابه ثابت بود.


با این حال بهای کالاها در گروه های پوشاک و کفش ۰.۵ دصد؛ مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها ۰.۸ درصد؛ اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ۰.۵ درصد؛ بهداشت و درمان ۱.۲ درصد؛ حمل و نقل ۰.۵ درصد؛ ارتباطات ۰.۵ درصد؛ تفریح و امور فرهنگی ۰.۹ درصد؛ تحصیل ۰.۲ درصد؛ رستوران و هتل ۱.۱ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۰.۹ درصد رشد داشته اند.


براین اساس شاخص کل گروه های اختصاصی کالا در مردادماه ۰.۵ درصد کاهش و خدمت ۰.۹ درصد افزایش نشان می دهند.





تغییرات یکساله


براساس آمار اعلام شده، خلاصه نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری در مردادماه سال ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می دهد که گروه های اصلی خوراکی ها و آشامیدنی ها ۱۱.۷ درصد؛ دخانیات ۰.۴ درصد؛ پوشاک و کفش ۵.۶ درصد؛ مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها ۷.۴ درصد؛ اثا، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ۸.۲ درصد؛ بهداشت و درمان ۸.۴ درصد؛ حمل و نقل ۵.۸ درصد؛ ارتباطات ۷.۹ درصد؛ تفریح و امور فرهنگی ۹.۸ درصد؛ تحصیل ۱۰.۵ درصد؛ رستوران و هتل ۱۱.۳ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۹.۱ درصد افزایش داشته اند.


همچنین در مدت زمان مورد اشاره بهای کالاها و خدمات در گروه های اختصاصی کالا ۸.۹ درصد و خدمت ۸.۴ درصد رشد نشان می‌دهند.


برچسب ها: بانک مرکزی تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر