05 شهريور 1396 - 11:57

اوراق سخاب هم به بازار سرمایه رسید

معاون ناشران سازمان بورس گفت: اوراق سخاب با پشتوانه دولتی از طریق بانک ملی خرید و فروش می‌شد که از این به بعد این اوراق هم در بازار سرمایه خرید و فروش می‌شود.
کد خبر : ۷۴۰۷۱
اوراق سخاب

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حسینی مقدم افزود: از مجموعه اوراق دولتی که در بازار سرمایه عرضه شد می‌توان به اوراق اجاد، اوراق اخزا و اوراق سخاب اشاره کرد که دو اوراق اول از طریق فرابورس و سخاب از طریق بانک ملی خرید و فروش می‌شد که این اوراق هم بزودی در بازار سرمایه معامله خواهد شد.


وی ادامه داد: فشارهایی در بازار سرمایه بود که اوراق خزانه باعث رکود بازار سرمایه شده است، به همین دلیل دولت اوراق سخاب را از طریق بانک ملی عرضه کرد.


حسینی مقدم افزود: خرید و فروش این اوراق از طریق بانک ملی باعث شد نرخ سود در بازار برای این اوراق به دلیل بازاری که ایجاد شده بود گاهی تا مرز ۴۰ درصد هم برسد و این اقدام روی همه بازار تأثیر گذاشته بود.


وی ادامه داد: به دلیل شرایط نامساعدی که در افزایش نرخ سود این اوراق و ایجاد واسطه هایی در این بازار، دولت تصمیم گرفت تا اوراق سخاب را هم از طریق بورس عرضه کند.


معاون ناشران شرکت بورس گفت: پیمانکاری که نیاز به پول داشت مجبور می‌شد تا این اوراق را در بازار عرضه کند و این باعث شده بود که نرخ این اوراق به صورت غیر متعارفی بالا برود.


حسینی مقدم افزود: واسطه‌های مالی در این شرایط منتفع می‌شدند و بازار غیر متعارف بوجود آمده بود، به همین دلیل دولت و بانک مرکزی تصمیم گرفتند این اوراق از طریق بازار سرمایه عرضه شود.


این اوراق بزودی از طریق بازار سرمایه معامله خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر