06 شهريور 1396 - 09:01
مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

مشارکت ۱۲ بانک ایرانی در قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اعلام جزئیات قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی، گفت: این قرار داد بین ۱۲ بانک ایرانی، ازجمله بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک کره جنوبی منعقد شد.
کد خبر : ۷۴۱۰۵
علی صالح‌آبادی

 علی صالح آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، افزود: براساس این قرارداد که با تلاش بانک مرکزی، وزارت اقتصاد به ویژه سازمان سرمایه گذاری های خارجی و ۱۲ بانک ایرانی منعقد شده است، اگزیم بانک کره جنوبی ازطریق بانک های عامل ایرانی، نسبت به تأمین مالی پروژه های مختلف کشورمان در حوزه های عمرانی و تولیدی اقدام می کند.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات، در چارچوب این قرارداد، حداکثر دوره ساخت هر پروژه ۵ سال و حداکثر دوره بازپرداخت منابع مالی اختصاص یافته به هر پروژه، ۱۰ سال - پس از پایان دوره ساخت - تعیین شده است.


وی افزود : این قرارداد فاینانس، تحت سرپرستی بانک مرکزی و با ضمانت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان، بین ۱۲ بانک ایرانی، ازجمله بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک کره جنوبی به امضــا رسید.


یادآور می شود، قرارداد بزرگترین وام خارجی در روز های گذشته   با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی و آقای چونگ مدیر اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش بیش از ۸ میلیارد یورو در سئول به امضا رسید.


هیات ایرانی با مسولیت محمد خزاعی، رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانک‌های تجاری کشورمان جهت امضا قرارداد مبادله وام به سئول سفر کرده بود.


محمد خزاعی در سخنانی در ابتدای مراسم امضای قرارداد خط اعتباری بیش از ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره با توجه به سوابق خوب روابط و همکاری و با اشاره به اینکه اقتصاد کره یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و توانمندیهای تکنولوژیکی مطلوبی دارد، این خط اعتباری را گامی مهم در گسترش روابط بین دو کشور دانست.


وی اضافه کرد: بخش های دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر