07 شهريور 1396 - 14:09

جزییات برنامه‌های ۷ گانه بین‌المللی اتاق تعاون

مدیر امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران برنامه‌ها و اهداف ۷ گانه بین‌المللی اتاق تعاون با محوریت توسعه روابط تجاری بخش تعاون با کشورهای هدف را تشریح کرد.
کد خبر : ۷۴۲۱۲
علیرضا بنایی فر

به گزارش ایبِنا، علیرضا بنایی فر با تشریح برنامه های ۷ گانه بین المللی اتاق تعاون ایران اظهارداشت: با توجه به حضور سفرای ۷ کشور برزیل، هند، روسیه، ترکیه، مالزی، بوسنی و هرزگوین و کره جنوبی در اتاق تعاون ایران، توسعه روابط تجاری با این کشورها در دستور کار است.


وی با اشاره به هدف جذب سرمایه‌گذاری به عنوان یکی راهکارها و برنامه های بین المللی اتاق تعاون ایران بیان داشت: نیاز به جذب سرمایه گذاری با توجه به شرایط اقتصاد داخلی و تحریم ها یکی از الزامات است و در این راستا باید طرح های اقتصادی توجیه پذیر تهیه و با سیستم های به‌ روز دنیا تطبیق داده شود.


مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران ادامه داد: بر اساس آمار، بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور ثبت شده که مردم در آن عضو هستند و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو تعاونی بوده و بیش از ۴۰ میلیون نفر از خدمات تعاونی ها استفاده می کنند. همچنین حضور تعاونی ها در بیش از ۱۲۰ رشته کشاورزی، صنعتی، خدماتی، حمل و نقل و ... فعالیت می کنند و جزء فعال ترین بخش های کشور محسوب شده و می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری قلمداد شود.


بنایی فر با تاکید بر برنامه اعزام و پذیرش هیات های تجاری بیان داشت: اعزام و پذیرش هیات های تجاری از مهم ترین برنامه ها بوده و در دیدارهای سفرای ۷ کشور در اتاق تعاون بر آن تاکید شده است.


وی در بخش دیگری از این گفتگو به تشکیل کارگروه های مشترک و تخصصی اتاق تعاون با کشورهای مذکور پرداخت و گفت: تشکیل این کارگروه ها به منظور ایجاد بستر مناسب و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی ها تعاونگران در داخل و خارج و بررسی چالش ها در جهت سرمایه گذاری در داخل و سایر کشورها خواهد بود.


مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران، حضور رایزنان بازرگانی کشورها را در کمیسیون های تخصصی از دیگر اولویت ها دانست و تصریح کرد: دعوت و حضور رایزنان بازرگانی کشورهای هدف (ترکیه، عراق، عمان، چین، مالزی، هند و روسیه) در کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون و تعامل رو در روی تعاونگران با آنها، از دیگر برنامه های این بخش بوده و می تواند زمینه ساز توسعه روابط تجاری قلمداد شود.


وی از برگزاری دوره های آموزشی روابط بین الملل برای تعاونگران خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات بین المللی برای تعاونگران انجام شده و بزودی شاهد برگزاری این دوره ها در اتاق تعاون خواهیم بود.


لازم به اشاره است تا پایان مردادماه سال جاری، سفرا و رایزن های بازرگانی کشورهای برزیل، هند، روسیه، ترکیه، مالزی، بوسنی و هرزگوین، کره جنوبی با هدف آشنایی و گسترش و توسعه تعاملات تجاری در اتاق تعاون ایران حضور داشته اند. همچنین اتاق تعاون ایران، همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین الملل صنعت ساختمان میزبان هیات تجاری ترکیه بود و جلسات B۲B برای تجار و بازرگانان کشور ترکیه و ایرانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد.


به گفته بنایی فر، حضور رایزن بازرگانی آفریقای جنوبی در کمیسیون تخصصی کشاورزی، فرصت مناسبی برای تعاونگران این حوزه فراهم کرد چنانچه توسعه و تعامل با اتحادیه زنبورداری و صادرات عسل از مهم ترین دستاوردهای این نشست بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر