07 شهريور 1396 - 14:58

راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه مشروط به تایید بانک مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال از تشکیل بانک قرض‌الحسنه گفت: هرمجموعه‌ای که به دنبال راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه باشد باید مقررات بانک مرکزی را رعایت و تاییدیه این بانک را اخذ کند.
کد خبر : ۷۴۲۱۵
محمدرضا پورابراهیمی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی درباره انتشار خبری مبنی بر تاسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا افزود: اینکه بانک‌های کشور به سمت رویکرد قرض الحسنه پیش بروند نکته مثبتی است و لازمه توسعه اقتصاد است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به بانکداری اسلامی اظهارداشت: اینکه تاسیس بانک قرض الحسنه باید براساس رعایت قوانین جمهوری اسلامی و مقررات بانک مرکزی باشد، یک موضوع بدیهی است.  


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از کشورها رویکرد بانکداری قرض الحسنه مورد توجه قرار گرفته است و در صورتی که به این مهم در ایران نیز توجه شود به وضعیت نابسامان وام های بانکی در کشور کمک می کند.


پورابراهیمی داورانی افزود: اگر هر بانک یا صندوق قرض الحسنه در کشور بدون رعایت مقررات بانک مرکزی تشکیل شود، قابل قبول نیست.


وی ادامه داد: از تشکیل بانک قرض الحسنه استقبال می شود اما هر مجموعه ای که به دنبال راه اندازی بانک های قرض الحسنه باشد باید چارچوب و قوانین و مقررات بانک مرکزی را رعایت کند و تاییدیه این بانک را اخذ کند در صورت لحاظ موارد مذکور تاسیس بانک قرض الحسنه به نفع اقتصاد کشور است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اسم یک بانک، قرض الحسنه باشد، اما مبانی قرض الحسنه در عملکرد آن بانک، رعایت نشود. اولویت بانک های قرض الحسنه ارائه وام اشتغالزایی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر