10 شهريور 1396 - 10:19
وزیر اقتصاد مطرح کرد

تغییر معادلات بانکی به نفع تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اراده دولت دوازدهم برای تغییر معادلات بانکی به نفع تولید خبر داد.
کد خبر : ۷۴۳۱۰
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا به نقل از شادا، مسعود کرباسیان در آیین آغاز بهره برداری از ۸ پروژه بزرگ حوزه برق استان اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت: تولید و اشتغال موضوعی محوری برای دولت است که بخشی از پیش نیازهای آن مانند تامین مالی، از وظایف محوری وزارت اقتصاد است.
 وی با اشاره به نقش محوری بانک ها در موضوع تامین مالی داخلی اضافه کرد: در دولت یازدهم بخشی از بدهی های دولت به بانک ها پرداخت شد ولی بانک ها هنوز مطالبات معوق زیادی از بخش خصوصی و دولت دارند که باید فکری برای آن شود.
وزیر اقتصاد ادامه داد: به دنبال مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار بخشنامه ۸ ماده ای بانک مرکزی از روز شنبه اجرایی می شود که مهمترین بخش آن کاهش سود سپرده های بانکی است و امیدواریم این اقدام به تولید کمک کند.
کرباسیان افزود: در دولت یازدهم خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های دولتی به عنوان رد دیون متوقف شد و هدف اصلی خصوصی سازی یعنی توانمند کردن بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: در زمینه سرمایه گذاری خارجی پس از برجام اتفاقات خوبی رخ داده است. که در این خصوص اصفهان توان بالقوه بالایی دارد.
 وزیر اقتصاد در ادامه افزود: هر چند اکنون دو پروژه خصوصی در اصفهان با موضوع نیروگاه خورشیدی با مشارکت سرمایه گذار خارجی در دست اقدام است ولی ظرفیت این استان در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار بیشتر از این است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر