11 شهريور 1396 - 13:54
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

دلایل رشد قیمت طلا به ۱۲۵ هزارتومان/ وضعیت معاملات عادی است

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام دلایل افزایش نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۲۵ هزار تومان، گفت: میزان معاملات در این بازار عادی است.
کد خبر : ۷۴۳۵۹
بازار تهران در آستانه عید غدیر

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر اینکه نرخ هر اونس طلای جهانی بعد از طوفان هاروی رشد قابل توجهی یافت، افزود: در هفته گذشته نه تنها نرخ دلار در بازارهای جهانی کاهش یافت، بلکه ارزش این ارز در مقابل پوند نیز با افت مواجه شد.


وی با بیان اینکه با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نرخ ها نیز در بازار داخلی رشد می کند، اظهارداشت: دو عامل افزایش نرخ هر اونس طلای جهانی و کاهش نرخ ارز بر بازار داخل تاثیرگذار بوده است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای بخشنامه نرخ سودی بانک مرکزی بر بازار طلا تاثیر داشته است، خاطرنشان کرد: هر چند سپرده ها به سمت بازار طلا سوق نیافته است؛ اما این امر به صورت غیر مستقیم در این بازار منعکس می شود.


وی درباره وضعیت داد وستد در بازار طلا نیز گفت: وضعیت معاملات در این بازار عادی است و میزان خرید و فروش ها تغییر چندانی نداشته است.


کشتی آرای خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه‌های محرم و صفر قرار داریم و این بازار در این دو ماه با رکود مواجه می شود؛ بنابراین هم اکنون وضعیت معاملات در این بازار بدون تغییر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر