12 شهريور 1396 - 11:37

دلایل نوسانات قیمت سکه و ارز/ خرابی طوفان هاروی در بازار نفت

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تشریح دلایل بروز نوسانات قیمتی در بازار سکه و ارز، از افزایش ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه در روزهای اخیر خبر داد.
کد خبر : ۷۴۳۹۲
بازار ارز

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای با اشاره به افزایش قیمت دلار طی هفته اخیر، گفت: در افزایش قیمت طلا، قیمت جهانی و قیمت داخلی تاثیرگذار است که دو عامل قیمت جهانی و ارزش دلار نیز در هفته اخیر بر روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته و طوفان هاروی در آمریکا نیز سبب شد که قیمت نفت نوسان پیدا کند.


کشتی آرای با تاکید بر افزایش ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه، به خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: نوسانات قیمت نفت تاثیر مستقیم و عمده ای روی شاخص‌های اقتصادی در آمریکا برجای گذاشت. نوسانات قیمت نفت سبب شد که ارزش دلار در بازارهای جهانی به شدت کاهش یابد و کاهش ارزش دلار منجر به افزایش قیمت و خرید طلا در بازارهای جهانی جهت سرمایه‌گذاری شد که به صورت متوسط طی هفته‌های گذشته ۳۴ دلار قیمت جهانی افزایش یافته است.


وی با اشاره به اینکه در بازار داخلی مناسبت‌های مذهبی، افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی طلا تأثیر عمده ای روی قیمت سکه و طلا گذاشته است، ادامه داد: به گونه ای که قیمت سکه با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش در هفته گذشته از یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان به یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان افزایش یافته، البته تأثیر کاهش سود سپرده های بانکی روی افزایش قیمت طلا و سکه بی تاثیر نبوده است.


کشتی آرای یادآور شد: در حال حاضر آینده قیمت در بازار طلا قابل پیش بینی نیست، کما اینکه اتفاقاتی همانند طوفان و مسایل دیگر قابل پیش‌بینی نبوده و طبیعتا باید منتظر روزهای آینده بود و تحلیل‌ها باید روز به روز ارایه شود.


رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، با بیان اینکه قیمت ارز در داخل کشور تاثیر مثبت روی افزایش قیمت طلا داشته و ارتباط مستقم با آن دارد، تصریح کرد: در بازارهای داخلی عوامل متعددی در قیمت ارز تاثیر داشته و عرضه و تقاضا می تواند در افزایش قیمت ها تأثیر گذار باشد و با توجه به اینکه این روزها در بازار تقاضا وجود دارد می‌تواند سبب افزایش قیمت شود، لذا عامل اصلی عرضه و تقاضا در بازار طلا است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها