14 شهريور 1396 - 08:27
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

آغاز بکار دوباره شعب خارجی بانک‌ها/ یخ تحریم بانکی ایران ذوب شد

قائم مقام بانک ملت با تاکید بر حل تدریجی مسائل بانکی ایران با کشورهای خارجی، از بازگشت روابط بین‌المللی نظام بانکی به سطح گذشته در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : ۷۴۴۸۶
لگزایی

علیرضا لگزایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره روابط بین المللی نظام بانکی در دو سال گذشته و به ویژه پس از اجرایی شدن برجام، گفت: بعد از برجام روابط بین المللی نظام بانکی با کارگزاران و بانک های خارج از کشور رو به بهبود حرکت کرد و تعداد زیادی از بانک هایی که قبلا با سیستم بانکی فعالیت می کردند، روابط دوباره ای را آغاز کرده اند.


قائم مقام بانک ملت اظهارداشت: نظام بانکی به لحاظ انجام فعالیت های بین المللی وضعیت به مراتب مساعدتر و مناسب تری نسبت به دوره قبل از برجام دارد، ولی مشکلی که همچنان وجود دارد اینکه به نظر می رسد کشورها و بانک های بزرگ نیاز دارند تا فرصت بیشتری برای تحلیل عواقب و تبعات ایجاد رابطه دوباره با نظام بانکی ایران را داشته باشند.


لگزایی ادامه داد: همچنین شاید لازم باشد بانک های خارجی زمان بیشتری برای اینگونه بررسی ها نیاز داشته باشند، ولی آنچه که به نظر می رسد این است که ماه به ماه یخ تحریم نظام بانکی بیشتر از گذشته ذوب می شود و من فکر می کنم در آینده نزدیک روابط بانکی ایران با سایر کشورها به سطح عادی برخواهد گشت.


وی خاطرنشان کرد: در بانک ملت و بعد از برجام نیز توانستیم با بالغ بر ۱۵۰ کارگزار بین المللی تفاهم نامه همکاری منعقد کنیم و تراکنش های زیادی نیز با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس داریم.


این مقام مسئول در بانک ملت اظهارداشت: در عین حال، شعب و بانک های وابسته به بانک ملت در تمام نقاط دنیا که قبل از برجام فعال بودند، دوباره مجوزهای فعالیت خود را از بانک های مرکزی کشورها دریافت کردند.


لگزایی به فعالیت دوباره شعبه سئول بانک ملت در کشور کره جنوبی، شعبه ترکیه، پرشیااینترنشنال بانک در انگلستان و همچنین فعالیت شعبه ارمنستان و مالزی بانک ملت اشاره کرد و افزود: چیزی که ممکن است برای کارآفرینان، بازرگان و متولیان واردات و صادرات اندکی کمتر ملموس باشد اینکه به لحاظ حجم و سایز تراکنش، بانک های خارجی هنوز در ارقام بالا و بزرگ آمادگی فعالیت و همکاری با بانک های ایرانی را ندارند، ولی تعاملاتی که با این بانک ها داریم، بهبود عکس العمل ها و جلب اعتمادی که صورت گرفته به خوبی ملموس است.


قائم مقام بانک ملت تاکید کرد: فکر می کنم با فشارهای اتحادیه اروپا و تعاملاتی که ایجاد می شود، حتما در آینده نزدیک تعاملات به مراتب بهتر خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها