14 شهريور 1396 - 13:03
رئیس اتاق تعاون ایران اعلام کرد:

هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۱۲ درصدی برای اشتغالزایی ۹۵۰ هزار نفری

رئیس اتاق تعاون ایران گفت:‌ دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی به همراه اشتغالزایی ۹۵۰ هزار نفری برای اقتصاد کشور هدف‌گذاری شده است.
کد خبر : ۷۴۵۲۵
بهمن عبدالهی

به گزارش خبرنگار ایبنا، بهمن عبدالهی امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه بخش تعاون با سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی اقتصاد به همراه اشتغالزایی برای ۹۵۰ هزارنفر هدفگذاری شده است.


وی اظهار داشت: برای ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال نیازمند استفاده از فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم خارجی هستیم.


رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: بخش تعاون از ارکان اقتصادی کشور محسوب می شود که باید ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش تعاون قرار بگیرد تا بتوانیم حوزه عدالت محور اقتصادی را تقویت کنیم.


عبداللهی اضافه کرد: بخش تعاون نیاز بیشتری به سرمایه گذاری خارجی دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی با ۱۴ میلیون عضو، ۲ میلیون اشتغال و ۱۲۰ گروه شغلی فعالیت دارند.


وی با بیان اینکه مسکن و مصرف نیست، افزود: تعاونی ها در حمل و نقل، کشاورزی و خدمات فعالیت دارند و امیدوار هستیم این بخش بتواند از فرصت های سرمایه گذاری خارجی بهره مند شود.


رئیس اتاق تعاون ایران اولویت های استفاده از سرمایه گذاری خارجی در صنایع پایین دست پتروشیمی، نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، فولاد، تولید دام و ... را اعلام کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر