14 شهريور 1396 - 16:29

ترخیص بدون وقفه کالاهای دارویی از گمرک

گمرک ایران اعلام کرد: ترخیص کالاهای دارویی بدون وقفه انجام می‌شود.
کد خبر : ۷۴۵۴۶
دارو

به گزارش ایبِنا، هم اکنون ارتباط گمرک با سازمان غذا و دارو با به کارگیری سامانه های epl -TTAC با هدف مبارزه با قاچاق و داروهای تقلبی کاملا الکترونیکی شده و تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی انجام می شود.


گمرک ایران تاکید کرد: مکاتبه معاون فنی و امور گمرکی گمرک شهید رجایی در خصوص وجود اشکال در صدور مجوز ترخیص تعداد ۴ قلم سریال اظهارنامه کالاهای دارویی نمی تواند ملاک عمل تشریفات ترخیص تمامی کالاهای دارویی در گمرک قرار گیرد.


در حال حاضر تبادل اطلاعات جهت صدور مجوز ترخیص کالاهای دارویی میان سامانه های گمرک و سازمان غذا و دارو بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و تشریفات گمرکی و صدور مجوز این کالاها به صورت الکترونیکی و در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.


تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای دارویی همواره در اولویت کاری گمرکات کشور بوده که با الکترونیکی شدن فرآیند تشریفات گمرکی؛ این کالاها  به صورت هوشمند در  سامانه جامع گمرکی تعریف و در مسیر سبز قرار گرفته اند و تشریفات گمرکی این کالاها بدون وقفه  انجام می شود.


یکی از مهم‌ترین افتخارات گمرک ایران در دولت یازدهم و دوازهم ترخیص فوری مواد اولیه و اقلام دارویی مورد نیاز مردم و تولید کنندگان به صورت ویژه و بدون معطلی بوده که همواره فعالان این حوزه به این موضوع اذعان داشته اند و این روند با گمرک الکترونیک و تبادل الکترونیکی اطلاعات با غذا و دارو تسریع شده و در فضایی سالم و مطلوب انجام می شود که بهترین سند این ادعا قضاوت های مردمی است که در اواخر دولت دهم از کمبود دارو و معطلی داروها در گمرکات گلایه می کردند و الان به نحو شایسته ای این خدمات در گمرکات ارائه می شود و شایسته تقدیر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر