15 شهريور 1396 - 12:16

جهش قیمت طلا در شهریورماه/ سکه ۴۰ هزار تومان گران شد

قیمت سکه در کشور همزمان با جهش نرخ طلای جهانی با شیبی تند روند صعودی را در ۱۵ روز گذشته طی کرده است.
کد خبر : ۷۴۵۶۷
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، قیمت سکه در بازار تهران از ابتدای شهریورماه تاکنون با شیبی تند نرخ صعودی را طی کرده است؛ به نحوی‌که در این مدت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان در روز نخست ماه به یک میلیون و ۲۵۷ هزار تومان در روز پانزدهم ماه رسیده است که ۴۰ هزار تومان رشد را طی نیم ماه نشان می‌دهد.


همچنین بررسی قیمت‌ سکه تمام بهار آزادی طی این بازه زمانی ۱۵ روزه نشان می‌دهد که بازار بی‌ثبات بوده و نرخ‌ها نوسانات زیادی داشته است؛ به نحوی که تفاوت قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم در برخی روزها تا ۲۹ هزار تومان و برخی روزها حدود ۱۲ هزار تومان بوده است.


هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۷ هزار تومان طی این مدت افزایش قیمت داشته است و از گرمی ۱۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.


هرچند برخی عوامل داخلی مانند کاهش نرخ سود بانکی و قرار گرفتن در ایام اعیاد غدیر و قربان تقاضا برای خرید طلا و سکه را افزایش داده و بر رشد قیمت سکه اثرگذار بوده است؛ اما به طور حتم مهم‌ترین دلیل این افزایش قیمت افزایش نرخ طلای جهانی بوده است، قیمت طلای جهانی در روز ۲۳ آگوست برابر با یکم شهریور ماه ۱۲۸۵ دلار ثبت شد که این نرخ امروز ۱۳۳۸ دلار را گذرانده که حاکی از ۵۲ دلار رشد قیمتی است.


کارشناسان مهم‌ترین دلیل افزایش نرخ جهانی طلا را ناشی از کاهش ارزش دلار و در نتیجه رو آوردن سرمایه‌گذاران به سمت بازار امن طلا می‌دانند. وقوع طوفان هاروی در آمریکا و افت شاخص‌های بورس، سیاست‌گذاری‌ها در نشست جکسون هیل و افزایش تنش بین آمریکا و کره شمالی از مهم‌ترین علل کاهش ارزش دلار در برابر یورو طی ماه گذشته بوده است.


از سوی دیگر افزایش نرخ ارز در بازار داخلی عامل اثرگذار دیگری بر رشد قیمت طلا و سکه در کشور بوده است، دلار آمریکا که در نخستین روز ماه ۳۸۳۴ تومان قیمت خورده بود امروز نرخ ۳۸۸۴ تومان را تجربه کرد تا ۵۰ تومان طی ۱۵ روز گذشته رشد داشته باشد.







































































































روزهای ماه سکه طرح جدید سکه طرح قدیم طلای ۱۸ عیار دلار
یک شهریور ۱۲۱۷۰۰۰ ۱۱۸۸۳۰۰ ۱۱۸۷۳۴ ۳۸۳۴
۲ شهریور ۱۲۱۱۳۰۰ ۱۱۷۹۰۰۰ ۱۱۹۳۸۱ ۳۸۳۷
۴ شهریور ۱۲۱۷۶۰۰ ۱۱۸۹۵۰۰ ۱۲۰۲۱۲ ۳۸۴۷
۵ شهریور ۱۲۲۰۵۵۰ ۱۱۹۳۰۰۰ ۱۲۱۱۸۱ ۳۸۶۴
۶ شهریور ۱۲۲۴۱۰۰ ۱۱۹۷۱۰۰ ۱۲۰۹۹۷ ۳۸۵۹
۷ شهریور ۱۲۳۲۴۰۰ ۱۲۰۴۰۰۰ ۱۲۳۱۹۰ ۳۸۵۸
۸ شهریور ۱۲۲۵۶۰۰ ۱۲۰۳۰۰۰ ۱۲۲۰۸۲ ۳۸۷۲
۹ شهریور ۱۲۳۹۰۰۰ ۱۲۰۲۵۰۰ ۱۲۲۵۲۰ ۳۸۷۴
۱۱ شهریور ۱۲۳۸۳۰۰ ۱۲۲۲۰۰۰ ۱۲۵۱۷۵ ۳۸۷۸
۱۲ شهریور ۱۲۴۵۴۰۰ ۱۲۱۷۳۰۰ ۱۲۵۸۴۵ ۳۸۹۰
۱۳ شهریور ۱۲۵۴۸۰۰ ۱۲۲۷۹۰۰ ۱۲۶۶۰۷ ۳۸۸۰
۱۴ شهریور ۱۲۵۶۰۰۰ ۱۲۴۴۷۰۰ ۱۲۵۳۳۷ ۳۸۷۶
۱۵ شهریور ۱۲۵۷۰۰۰ ۱۲۴۴۵۰۰ ۱۲۵۶۰۰ ۳۸۸۴

برچسب ها: طلای جهانی سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر