15 شهريور 1396 - 12:20
ایبِنا بررسی کرد؛

پیش‌بینی نرخ رشد دو ساله ایران/ رشد آرام قیمت جهانی نفت

همزمان با افزایش تقاضا برای نفت در جهان، قیمت طلای سیاه نیز طی ماه گذشته میلادی روند رو به رشدی داشته است.
کد خبر : ۷۴۵۶۹
اقتصاد ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی تحولات بازار جهانی نفت در مردادماه سال جاری (جولای ۲۰۱۷) حاکی از آن است که قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳.۳ درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن، ۴۶.۶۷ دلار و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۴.۵ درصد رشد، ۴۸.۵۱ دلار بود. همچنین هر بشکه نفت خام اوپک با ۳.۸ درصد رشد در این ماه، ۴۶.۹۳ دلار و هر بشکه نفت خام تولید ایران نیز با ۳.۱ درصد رشد قیمت، ۴۶.۱ دلار بود.


آخرین پیش بینی ها درباره قیمت نفت خام در سال ۲۰۱۷ نیز نشان می دهد که هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد به ۴۸.۸۸ دلار تا ۵۷.۵ دلار خواهد رسید و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز بین ۵۰.۷۱ دلار تا ۵۹ دلار خواهد بود.


میزان عرضه و تقاضای نفت نیز در ماه جولای حاکی از آن است که میزان عرضه نفت غیراوپک که در سال ۲۰۱۶ میلادی روزانه ۵۶.۹۹ میلیون بشکه بود در سال جاری میلادی به ۵۷.۷۷ میلیون بشکه رسیده است.


همچنین تولین نفت خام اوپک نیز از ۳۲.۶۶ میلیون بشکه در روز به ۳۲.۸۷ میلیون بشکه رسید. تولید مایعات گاز طبیعی اوپک (NGL) نیز از ۶.۱۴ میلیون بشکه در روز به ۶.۳۱ میلیون بشکه رسید. تقاضای جهانی نفت نیز از ۹۵.۱۲ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۱۶ میلادی به ۹۶.۴۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۷ رسیده است.


پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی در ایران و جهان


برای ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی رشد اقتصادی ۴ درصدی و در سال ۲۰۱۸ نیز رشد ۴.۱ درصدی پیش بینی شده و در عین حال، رشد اقتصادی سال ۲۰۱۷ در آمریکا ۲.۱ درصد و در ۲۰۱۸ نیز ۲.۲ درصد برآورد شد. همچنین نرخ رشد اقتصادی جهانی در سال جاری میلادی، ۲.۷ درصد و در سال ۲۰۱۸ نیز ۲.۹ درصد پیش بینی شد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر