18 شهريور 1396 - 09:19
پیگیری تا اجرای کامل مصوبه؛

تکلیف بانک‌ها درباره بخشنامه نرخ سود/بانک‌های متخلف تنبیه می‌شوند

عضو شورای پول و اعتبار از برخورد تنبیهی با بانک‌ها در صورت عدم اجرای کامل بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده‌ها خبر داد.
کد خبر : ۷۴۶۲۵
بهمن عبدالهی

بهمن عبدالهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص ضمانت اجرایی مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره کاهش نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی به ۱۵ درصد و پیش بینی های این شورا برای برخورد با بانک ها و موسساتی که مصوبه شورا را عملیاتی نکنند، گفت: اجرای مصوبه شورا و بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی از نظر شورای پول و اعتبار بسیار مهم و برای نظام بانکی حیاتی است.


این عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: بانک مرکزی نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت جدی تصمیم دارد تا بر اجرای صحیح این بخشنامه نظارت کند. در عین حال، هیات مدیره ها و مدیران بانک های دولتی و خصوصی اگر از مفاد این بخشنامه تخطی داشته باشند، قطعا با آنها برخورد می شود.


عبدالهی ادامه داد: همچنین اقدامات تنبیهی مطابق آیین نامه های مربوطه در صورت تخلف انجام می شود. البته امیدواریم بانک ها اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار را به صورت کامل و دقیق اجرایی کنند و تخلفی در این بخش نداشته باشیم.


وی افزود: در هر صورت، اگر بانک ها در اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده ها تخلفی داشته باشند، باید عواقب و تنبیهات پیش بینی شده را نیز بپذیرند.


به گزارش ایبِنا، شورای پول و اعتبار اخیرا مصوبه ای را ارایه کرد که طی آن از یازدهم شهریورماه سال جاری، نرخ سود علی الحساب یکساله سپرده های بانکی ۱۵ درصد و نرخ سود روزشمار نیز ۱۰ درصد تعیین شد.


ولی الله سیف؛ رییس کل بانک مرکزی نیز پانزدهم شهریورماه امسال و ۴ روز پس از اجرایی شدن مصوبه کاهش نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی، گفت: تعیین نرخ سود تسهیلات به عنوان مرحله دوم کاهش نرخ سود بانکی در آینده انجام می‌شود.


رییس کل بانک مرکزی بیان داشت: کاهش نرخ سود بانکی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول تثبیت سود سپرده‌ها است و تعیین سود تسهیلات به عنوان مرحله دوم این اقدام، در آینده انجام خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر