20 شهريور 1396 - 11:12
اقدامات سیستم بانکی در دوران پسابرجام؛

امضای قرارداد فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی بانک صنعت ومعدن و روسیه

قرارداد فاینانس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی به منظور تامین مالی پروژه نیروگاه حرارتی هرمزگان بین بانک صنعت و معدن و ونش اکونوم بانک روسیه امضا شد.
کد خبر : ۷۴۷۱۶
ارز

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این قرارداد در تاریخ ۱۴ شهریور ماه با حضور نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در مسکو به امضا رسید.


براساس این ترتیبات، پروژه مزبور با بهره گیری از فاینانس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی با وام دولت روسیه طی پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.


انجام پروژه یاد شده از طریق بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل، راه را برای همکاری های آتی بین دو کشور ایران و روسیه علی الخصوص تامین مالی پروژه ها هموارتر کرده است.


در جریان گفتگو های انجام شده بانک VEB روسیه تمایل خود را برای اعطای وام کوتاه مدت یکساله، وام‌های بلندمدت بدون پوشش بیمه ای EXIAR و ضمانت‌نامه دولتی، تنها بر اساس رتبه اعتباری بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده است.


گفتنی است؛ چندی پیش نیز قرارداد تامین مالی برقی سازی قطار تهران - مشهد بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک چین به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به امضا رسیده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها