20 شهريور 1396 - 12:38

جذاب‌ترین مراکز مالی جهان معرفی شدند/ لندن در صدر قرار گرفت

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد «لندن» همچنان با وجود موضوع برگزیت در جایگاه نخست جذب سرمایه قرار داد.
کد خبر : ۷۴۷۲۷
لندن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بر اساس تحقیق انجام شده مشخص شد با وجود مساله برگزیت، «لندن» به عنوان جذابترین مرکز مالی جهان باقی می ماند و برتری خود را در مقابل «نیویورک» افزایش می‌دهد.


 این در حالی است که خروج بریتانیا از اتحایه اروپا منجر شده تا برخی از سیاست مداران و کارشناسان اقتصادی نسبت به موقعیت «هاب مالی لندن» هاله ای از ابهام را متصور شوند.


بر همین اساس، «لندن» در جایگاه نخست قرار گرفت و «نیویورک»، «هنگ کنگ» و «سنگاپور» هم به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و چهارم جای گرفتند. این بررسی با در نظر گرفتن عواملی از قبیل زیرساخت ها و دسترسی به نیروی انسانی ماهر انجام شده است.


همچنین اختلاف میان نیویورک و لندن ۲۴ امتیاز است که بیشترین فاصله از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه نیویورک در مقایسه با سال گذشته میلادی ۲۴ امتیاز تنزل یافته که بیشترین روند نزولی در میان کانون‌های برتر جذب سرمایه گذاری در جهان است.


البته از جمله دلایل کاهش رتبه «نیویورک»، به ترس از تجارت آمریکا در سال های پیش رو بر می گردد که بدون شک سیاست های «دونالد ترامپ» از قبیل پایان دادن به پیمان «ترانس پسفیک» و «نفتا» در آن دخیل است.


بر پایه این گزارش «فرانکفورت» که مقصد بسیاری از بانک ها در دوره پسا برگزیت است در رتبه یازدهم قرار گرفت و «دوبی» هم در جایگاه سی ام آرام گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر