22 شهريور 1396 - 10:06

هر آمریکایی ۶۲ هزار دلار بدهکار است/ رقمی معادل ۲۴ میلیون تومان

تازه ترین آمارها نشان می دهد که بدهی ملی آمریکا به ۲۰ تریلیون دلار رسیده است که سهم هر آمریکایی ۶۲ هزار دلار عنوان شده است.
کد خبر : ۷۴۸۱۶
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس آمار رسمی منتشر شده از نهادهای رسمی آمریکا، بدهی ملی ایالات متحده از مرز ۲۰ تریلیون دلار هم گذشت؛ این در حال است که سقف بدهی آمریکا با صدور مجوز از سوی کاخ سفید برای وزارت خزانه داری این کشور مبنی بر افزایش بیشتر وام، شکسته شد و بار دیگر به یک رکورد جدید رسید.


در همین حال بدهی ملی آمریکا بر پایه تازه ترین آمار منتشر شده به ۲۰ تریلیون و ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده که این یعنی سرانه بدهی هر آمریکایی ۶۲ هزار دلار و این رقم برای پرداخت کنندگان مالیات ۱۶۷ هزار دلار برآورد شده است.


همچنین این آمار از مارس سال جاری میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود و علت اصلی آن هم به شکسته شدن سقف بدهی از سوی وزارت خزانه داری این کشور است.


بر همین اساس در روز جمعه هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضاء کرد که سقف بدهی را تا هشتم دسامبر به حالت تعلیق در می آورد و این یعنی وزارت خزانه داری می تواند در حال حاضر تا تاریخ ذکر شده بطور آزادانه پول قرض کند.


ضمن اینکه از زمان مراسم تحلیف ترامپ تا کنون، میزان بدهی آمریکا چیزی در حدود ۲۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و بیشترین سهم بودجه این کشور در بخش بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و دفاعی بسته شده است.


از سویی دیگر دفتر بودجه کنگره آمریکا که بعنوان یک آژانس فدرالی برای دادن اطلاعات اقتصادی و بودجه ای به کنگره عمل می کند، اعلام کرده که بدهی فدرال اکنون به بیشترین سطح خود از جنگ جهانی دوم به بعد رسیده است.


به گفته این نهاد آمریکایی در صورتیکه این رویه در آمریکا ادامه پیدا کند، تا ۳۰ سال آینده کسری بودجه این کشور به ۱۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۴۷ میلادی خواهد رسید و این مسئله می تواند به یک بحران مالی در آمریکا تبدیل شود.


بر پایه این گزارش مجموع بدهی آمریکا یعنی بدهی دولت، بنگاه های اقتصادی، وام ها و بدهی مصرف کننده در حال نزدیک شدن به ۶۸ تریلیون دلار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر