22 شهريور 1396 - 13:46

آیفکس در آخرین روز معاملات سبزپوش شد

آخرین روز کاری این هفته با سبزپوشی آیفکس، گشایش یک نماد، بازگشایی سه نماد معاملاتی و خبر به تعویق افتادن عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان پایان یافت.
کد خبر : ۷۴۸۴۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛ امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه شاخص کل فرابورس با بیش از نیم واحد رشد سبزپوش شد و در ارتفاع ۹۴۴ واحدی ایستاد که نمادهای «مارون» و «ذوب» به ترتیب ۲.۵ و ۱.۳ واحد از آیفکس حمایت کردند و در مقابل نماد «میدکو» با بیش از یک واحد اثر منفی مانع از رشد بیشتر این نماگر شد.


نگاهی به توقف بو بازگشایی نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که امروز نماد معاملاتی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه «بخاور» امروز در تابلو «پایه ج» بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافته است.


در همین حال نمادهای معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه «ثباغ»، شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال «وشمال» و نماد معاملاتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی «آتی۱۱» همگی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شدند.


در مقابل شاهد توقف نماد معاملاتی اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران با عنوان «اجاد۱۱» بودیم که این توقف نماد در روز جاری به منظور پرداخت اجاره‌ بهای شش‌ماهه اوراق در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۹۶ صورت گرفت.


به تعویق افتادن بلوک پتروشیمی اصفهان


روز جاری فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان را که قرار بود امروز انجام شود، به دلیل اجرای دستور مقام قضایی به تعویق انداخت.


این اطلاعیه پیرو بیانیه شماره ۱۱۴۸/الف/۹۶ در تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۶ که از عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان در بازار فرابورس ایران به تعداد ۷۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۵۴ سهم معادل ۲۳.۷۵ درصد از کل سهام این شرکت در روز جاری خبر داده بود، منتشر شده است.


رصد آمار معاملات فرابورس


بازارهای نه‌گانه فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به ۲۴ شهریورماه میزبان دادوستد ۲۱۷ میلیون و ۸۱۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال بودند که این حجم از مبادلات در بیش از ۴۰ هزار نوبت دادوستدی جابه‌جا شد.


بیش از نیمی از حجم کل مبادلات در بازارهای اول و دوم دست به دست شد به‌ گونه‌ای که تغییر مالکیت بیش از ۱۲۱ میلیون سهم در بازارها صورت گرفت. ارزش این مبادلات نیز بر ۳۳۵ میلیارد ریال بالغ شد و نمادهای «ذوب» و «چکاپا» نیز به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.


نمادهای معاملاتی «حافظ» و «قجام» به ترتیب متعلق به بیمه حافظ و شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار پایه صدرنشین شدند. در سه تابلوهای معاملاتی بازار پایه شاهد دادوستد بیش از ۹۲ میلیون سهم به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال بودیم.


در نهایت نگاهی به تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از نقل‌وانتقال بالغ بر ۹۵۴ هزار ورقه بهادار در این تابلو است که ارزشی بالغ بر ۹۴۲ میلیارد ریال را رقم زده است.


 متقاضیان و فروشندگان «سخاب۲» نیز با جابه‌جایی بیش از ۵۱۹ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۵۰۶ میلیارد ریال در این نماد، منجر به صدرنشینی اسناد خزانه اسلامی ۹۶۰۸۲۲ در تابلو اوراق با درآمد ثابت شدند.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر