22 شهريور 1396 - 15:43
مدیر امور برنامه ریزی بانک صنعت و معدن:

استراتژیهای بانک صنعت ومعدن همراستا باسیاستهای اقتصاد مقاومتی است

مدیر امور برنامه ریزی بانک صنعت ومعدن گفت: چشم انداز این بانک، پیشروماندن در ارایه چابک خدمات مالی، بانکی ومشاوره ای به فعالیتهای تولیدی صادرات محور و زیرساخت دوستدار محیط زیست است.
کد خبر : ۷۴۸۵۰
بانک

به گزارش ایبِنا و به نقل از پهلوانی در گفتگو با پایگاه خبری بانک صنعت و معدن بیان داشت: استراتژی های بانک صنعت و معدن در دوره جدید، ایفای نقش موثر در سیاستگذاری اقتصادی، تقویت بانکداری شرکتی، توسعه بیش از پیش تعاملات بین المللی و توسعه بستر مشاوره سرمایه گذاری است.
وی افزود: اتخاذ این استراتژی ها حاصل کار مشترک تیمی از خبرگان بانک در تدوین برنامه راهبردی چهارم بانک صنعت و معدن است که از انتهای سال ۹۴ در دستور کار مدیریت سازمان و برنامه ریزی قرار گرفت.


مدیر امور سازمان و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: بدین منظور با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، محیط داخلی، محیط خارجی نزدیک و محیط خارجی دور و در ادامه با تشکیل دفتر مدیریت راهبردی؛ چشم انداز، ماموریت، اهداف و اقدامات عملیاتی بانک تنظیم و به تصویب هیات مدیره بانک رسید.


پهلوانی عنوان داشت: در این برنامه، ۱۳ اقدام یا پروژه استراتژیک تعریف و مسئولیت مدیریت اجرای هر پروژه عملیاتی با شناسنامه و منشور پروژه مشخص به همکاران منتخب بانک واگذار شده است.


وی تصریح کرد: پس از توافق برجام، سیستم بانکی کشور رویکرد جدی در ورود مجدد به سیستم مالی دنیا داشته است تا پس از چندین سال تحریم، بتواند بر اساس استانداردهای روز بانکداری با تجدید ساختار، خود را با نظام بانکی بین المللی هماهنگ نماید. بانک صنعت و معدن نیز به عنوان بانکی که تجربه بالایی در زمینه تعاملات بانکداری بین المللی دارد، برای بازیابی موقعیت گذشته خود برنامه ریزی کرده است.


مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک صنعت و معدن در ادامه گفت: استقرار بانکداری متمرکز به عنوان یک پروژه عمده که از زمان برنامه راهبردی سوم در دستور کار بانک قرار گرفته، به عنوان یکی از مهمترین برنامه های راهبردی در دوره جدید نیز مطرح شده که با تلاش جمعی همکاران بانک به اجرا درآمده است. توفیق کامل بانک در این مهم، منجر به ارتقای شفافیت اطلاعاتی بانک و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات خواهد شد.


وی اظهار کرد: توسعه روابط کارگزاری، خطوط اعتباری خارجی، جذب منابع و مشارکتهای بین المللی از پروژه های تعریف شده در برنامه راهبردی است که به تجهیز منابع و افزایش تراکنش های کارگزاری بانکی سرعت خواهد بخشید تا از رهرو آن بانک بتواند نقش آفرینی موثرتری در عرصه تامین مالی توسعه ای کشور داشته باشد.


پهلوانی بیان داشت: برای زمینه سازی اجرای پروژه مذکور، باید الزاماتی فراهم شود که در این راستا تقویت فرآیند مدیریت ریسک و استقرار استانداردهای بین المللی متداول در نظام بانکی دو پروژه تعریف شده و مهمی هستند که در حال اجرا می باشند. این دو پروژه در جهت کمک به تسریع پیوستن مجدد بانک به جریان مبادلات مالی بین المللی که با اولین گشایش اعتبار اسنادی پسابرجامی شروع شده است، کمک خواهد کرد.


وی درباره چالش های فراروی بانک تصریح کرد: عدم کفایت منابع در اختیار، روند کاهنده نسبت کفایت سرمایه بانک، عدم موازنه و انطباق زمانی منابع و مصارف بانک، یکسان بودن ضوابط و مقررات بانک‌های توسعه‌ای و تجاری از چالش‌های بانک محسوب می شود و تلاش های بانک در جهت رفع این مسائل در قالب پروژه مستقلی، متمرکز شده است.


مدیر امور سازمان و برنامه ریزی به برنامه های آتی بانک اشاره کرد و عنوان داشت: فراهم آوری و پیاده سازی مدل جدید کسب و کار بانکداری شرکتی که قرابت زیادی نیز با مدل کسب و کار بانکداری توسعه ای دارد، ایجاد ساز و کار تحلیل محیط کسب و کار، شناسایی و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و همچنین راه اندازی نظام خدمات مشاوره سرمایه گذاری از جمله برنامه های آتی بانک هستند.


وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بانک و همچنین ارتقای چابکی و سهولت تعامل با مشتریان، نظام مدیریت ارتباط با مشتریان به صورت بومی سازی شده در بانک مطالعه و مستقر خواهد شد.


مدیر امور سازمان و برنامه ریزی گفت: همانطور که گفته شد سیاست های جدید بانک ایجاب می کند تا هماهنگی های لازم در لایه ساختار و منابع انسانی نیز ایجاد شود که بدین منظور پروژه های بازطراحی ساختار سازمانی، استقرار نظام جامع منابع انسانی (شامل بخش هایی مانند ارتقا و ارزیابی عملکرد) و مهارت افزایی مشاغل کلیدی در دستور کار واحدهای سازمانی مربوطه خواهد بود.


پهلوانی افزود: توفیق بانک در اجرای پروژه هایی که اشاره شد، تحقق چشم انداز و استراتژی های بانک را میسر خواهد ساخت. یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها در اجرای استراتژی ها، ارزیابی عملکرد است که به این منظور شاخص های عملکردی بانک بصورت ماهانه توسط این مدیریت مورد رصد و پایش قرار می گیرد.



فعالیت های حوزه سازمان و بهبود روشها
پهلوانی تصریح کرد: مدیریت سازمان و برنامه ریزی در حوزه سازمان و بهبود روشها نیز وظایفی از جمله بررسی، تحلیل، تدوین، توسعه، بروزسانی و بهبود فرایندها، رویه‌ها، دستورالعمل‌ها، تهیه شرح وظایف و تعیین شرایط احراز مشاغل سازمانی، تهیه نمودار سازمانی و همچنین اقدامات مرتبط با نظام مدیریت کیفیت را بر عهده دارد.
مدیر امور سازمان و برنامه ریزی عنوان داشت: با توجه به پیچیدگی و تنوع روش های بانکداری، استانداردسازی و مستندسازی رویه های عملیات بانک همواره مورد توجه مدیران بانک بوده است به طوری که تمام فرایندهای اصلی و پشتیبان بانک مستند شده و دستورالعمل ها و فرم های مربوطه از طریق سیستم آنلاین در دسترس تمامی کارکنان بانک قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر، بیش از ۱۸۰ دستورالعمل اجرایی، ۴۳۳ فرم داخلی، ۲۱۲ نوع قرارداد و ۲۴ واحد شناسنامه شغلی تحت کنترل این سیستم قرار دارد.
مدیر امور سازمان و برنامه ریزی اظهار کرد: برنامه ریزی جهت اطمینان از انطباق فرایندهای بانک با الزامات سیستم مدیریت کیفیت و انجام ممیزی های لازم برای حفظ گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ بخش دیگری از فعالیتهای این مدیریت می باشد.
برنامه های مدیریت سازمان و برنامه ریزی
وی تصریح کرد: با توجه به حمایت ها و تاکیدات مدیریت ارشد بانک، این مدیریت به طور جدی کنترل و پایش اجرای پروژه های برنامه راهبردی جدید بانک را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
پهلوانی در پایان بیان داشت: علاوه بر این، انجام اقداماتی مانند بهینه سازی سیستم مستندات، بروزرسانی دستورالعمل ها، فعالسازی مجدد نظام پیشنهادها و مطالعات ساختارهای سازمانی از جمله برنامه های این مدیریت در کنار انجام دقیق و بموقع امور جاری و مستمر خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها