22 شهريور 1396 - 15:35

حمایت بلند مدت از اقتصاد اروپا به افزایش ارزش یورو پایان می دهد

بانک مرکزی اروپا بر این باور است که افزایش ارزش یورو با حمایت بلند مدت از اقتصاد اروپا خاتمه پیدا می کند.
کد خبر : ۷۴۸۵۳
بانک مرکزی اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنویت کوئسر» از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت: این بانک بر این باور است که حمایت بلند مدت از اقتصاد منطقه یورو می تواند منجر به غلبه بر افزایش ارزش یورو که همچون یک عامل سرعت گیر بر روی نرخ تورم این منطقه عمل می کند، باشد.


وی تصریح کرد در مقایسه با سیاست قبلی مداخله گرایانه بانک مرکزی اروپا، سیاست پولی می تواند برای یک دوره بیشتری با منطقه یورو سازگارتر باشد و تاثیر افزایش ارزش یورو را جبران کند.


کاهش بی سابقه نرخ بهره و خرید ماهانه ۶۰ میلیارد یورو اوراق قرضه در راستای رونق دادن به رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا و هدایت کردن نرخ تورم به سمت تقریبا ۲ درصد انجام گرفته شده است.


در همین حال به دلیل رونق اقتصادی اروپا، ارزش یورو در ماه های اخیر با افزایش روبرو شده؛ البته بازارهای ارزی با توجه به گمانه زنی های خود مبنی بر کاهش محرک های اقتصادی بانک مرکزی اروپا در ماه های آینده،   قیمت گذاری یورو را انجام می دهند.


پیش از این برخی از کارشناسان بازار نسبت به افزایش یورو در مقابل دلار و نیز تاثیر آن بر روی صادرات این منطقه به دلیل هزینه بر شدن آن برای سایر کشورها، هشدار داده بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها