24 شهريور 1396 - 12:13

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۴۰ درصد جهش زد/۱.۵۵ میلیون تن

صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به کره جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با بیش از ۴۰ درصد افزایش به ۱.۵۵ میلیون تن رسید.
کد خبر : ۷۴۸۹۰
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه گذشته میلادی یعنی اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد. علت اصلی این افزایش صادرات به قیمت پیشنهاد شده رقابتی ایران به پالایشگاه های کره جنوبی نسبت داده می شود.


کره جنوبی بعنوان پنچمین وارد کننده بزرگ نفت خام ایران است و در ماه گذشته میلادی در مجموع ۱.۵۵ میلیون تن نفت از ایران خریداری کرد که این رقم معادل ۳۶۵ هزار و ۶۴۱ بشکه در روز است؛ این در حالی است که این رقم برای مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۱ میلیون تن ثبت شده است.


در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۱۲.۲۲ میلیون تن معادل ۳۶۸ هزار و ۵۲۹ بشکه در روز اعلام شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۸.۳۳ میلیون تن است، ۴۶.۷ درصد رشد نشان می دهد. همچنین بیشتر سهم خرید کره جنوبی شامل نفت فوق سبک ایران معروف به میعانات گازی است.


بر همین اساس، ایران در ماه اوت قیمت نفت سبک و سنگین خود را به ترتیب ۱۸ سنت و ۱.۱۷ کمتر از میانگین قیمت نفت عمان و دوبی برای مشتریان آسیایی خود عرضه کرد؛ اما قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در ماه سپتامبر ۲۰ سنت بیشتر از ماه اوت قیمت گذاری کرد.


همچنین در ماه گذشته میلادی خرید نفت کره جنوبی از عربستان سعودی ۹۵۷ هزار و ۲۸۳ بشکه در روز اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد.


خرید نفتی کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در مجموع با ۱۷.۷ درصد روند افزایشی در مقایسه با سال قبل به ۱۳.۵۵ میلیون تن رسید.
 



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها