25 شهريور 1396 - 14:00

تلافی هندی ها با کاهش ۴۲ درصدی واردات نفت ایران کلید خورد

هند به دلیل تلافی با ایران بر سر میدان گازی «فرزاد»، واردات نفت ایران را ۴۲ درصد کاهش داد.
کد خبر : ۷۴۹۳۴
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اکونومیک تایمز، مرکز تحقیقات نفتی توماسون رویترز در تازه ترین بررسی های خود از آمار ردیابی کشتی های نفتکش اعلام کرد، در ماه گذشته میلادی هندی ها واردات نفت از ایران را به طرز چشمگیری کاهش دادند.


این در حالی است که واردات نفت ایران به هند در ماه اوت به ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز تنزل پیدا کرد که در ۱۹ ماه اخیر بعنوان کمترین سطح صادرات نفت ایران به هند تلقی می شود.


در همین حال واردات نفت ایران به هند در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش نشان می دهد و این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی جولای ۱۹.۲ درصد روند نزولی دارد.


البته روند نزولی واردات نفت ایران به هند به اختلاف تهران-دهلی بر سر توسعه میدان گازی «فرزاد» ایران بر می گردد که در نهایت امتیاز آن به یک شرکت روسی واگذار شد.


از سویی دیگر روند کاهشی صادرات نفت ایران به هند می تواند پالایشگاه های هندی را برای پیدا کردن نفت جایگزین ایران به دلیل قیمت مناسب آن با چالش روبرو کند.


همچنین به دنبال بازسازی پالایشگاه های هند و تبدیل خوراک آنها به نفت با گرید سنگین تر، هندی ها را به این مسئله وا داشت که به متنوع کردن تامین کنندگان نفتی خود از آمریکا و کانادا روی بیاورند تا قیمت رقابتی تری را در اختیار داشته باشند.  


در این گزارش آمده که به دلیل کاهش صادرات نفت خاورمیانه و آسیا به هند در ماه گذشته میلادی واردات نفتی این کشور از آمریکایی لاتین و آسیای میانه افزایش پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها